حرکت بزرگ در قیمت طلا پس از هفته‌ها سکون

تحلیلگران می‌گویند که یک حرکت بزرگ در قیمت طلا، پس از هفته‌ها سکون، در راه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران، بازار طلا تا کنون در ماه ژوئن ثابت بوده و بین 1940 دلار تا کمتر از 2000 دلار در هر اونس معامله شده است. اما تحلیلگران هشدار می‌دهند که پس از هفته‌ها حرکت جانبی قیمت، طلا آماده حرکت مهم‌تری است.

«اورت میلمن»، کارشناس فلزات گرانبها، به کیتکونیوز گفت: علت هشدار این است که این حرکت ممکن است هم در جهت افزایش و هم در جهت کاهش رخ دهد.

فدرال رزرو روز چهارشنبه بازارها را با یک “مکث افزایشی” و وعده دو افزایش دیگر نرخ بهره تحت تاثیر قرار داد.

میلمن توضیح داد: «کاری که فدرال رزرو انجام داد برای طلا خنثی بود. یک مکث برای طلا خوب است. اما این جنگ‌طلبانه‌ترین مکثی بود که می‌توانستیم داشته باشیم. و به همین دلیل است که طلا یک طرفه معامله شده است.»

«ادوارد مویا»، تحلیلگر ارشد بازار OANDA، به کیتکونیوز گفت: طلا در مواجهه با هشدار فدرال رزرو مبنی بر دو افزایش نرخ دیگر، به خوبی مقاومت می‌کند.

مویا افزود، در کنفرانس مطبوعاتی، پاول به افزایش نرخ بهره در ماه جولای متعهد نشد و اظهار داشت که بانک مرکزی ایالات متحده به داده‌ها اتکا خواهد کرد.

او گفت: «رئیس فدرال رزرو پاول در تلاش است تا همه احتمالات را در نظر بگیرد. این احتمال وجود دارد که بتوانیم به تورم ملایم‌تر ادامه دهیم. او نمی‌خواهد خودش را در میان انتخاب‌های محدود حبس کند».

در زمان نگارش این مقاله، معاملات آتی طلای کامکس آگوست 1968.20 دلار بود که 0.13 درصد در روز کاهش داشت و تا حد زیادی در هفته ثابت بود.

بازارها در حال حاضر تنها در ماه جولای یک افزایش نرخ دیگر را ثبت می کنند. به گفته تحلیلگران، اگر این افزایش رخ دهد، طلا واکنش نشان خواهد داد.

در این میان، طلا توجه زیادی به انتشار کلان و دلار آمریکا دارد. همچنین، سرمایه گذاران فلزات گرانبها بر فعالیت خرید طلای بانک مرکزی نظارت می‌کنند که در سه ماهه دوم کاهش یافته است.

میلمن گفت: « سرعت حرکت طلا کمی کاهش یافته است. نظرسنجی شورای جهانی طلا نشان داد که از هر چهار بانک مرکزی یک بانک قصد دارد به خرید طلا ادامه دهد. آنها در حجم زیادی خرید می کنند و طلا به آنچه بانک‌های مرکزی انجام می‌دهند پاسخ مقتضی خواهد داد.»

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

58  ⁄  29  =