حجم کل سپرده های قانونی بانک ها در پایان اردیبهشت ماه؛ ۷۱۹ همت

در دومین ماه سال جاری حجم تسهیلات دهی در کشور روند فزاینده خود را حفظ کرده و در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه 34.7 درصد بیشتر شده است. این رشد در سپرده ها نیز بالای 30 درصد بوده است. در ادامه بررسی های اماری نشان می دهد حجم سپرده های قانونی در این ماه معادل با 719 همت به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران، تسهیلات بانکی در دومین ماه سال جاری به ثبت رسید. در این ماه حجم تسهیلات دهی رشدی 1 درصدی را نسبت به ماه قبل داشته است. این افزایش در میزان سپرده ها سرعت بالاتری را رقم زده است.

رشد 1 درصدی تسهیلات در دومین ماه 1402

حجم تسهیلات دهی بانک ها به صورت جاری و غیر جاری در دومین ماه سال جاری برابر با 5 هزار و 637 هزار و 750 میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه قبل 1 درصد بیشتر شده است. مقایسه این رقم با موقعیت مشابه خود در سال گذشته نیز نشان می دهد در یک سال گذشته حدودا 34.7 درصد به حجم کل تسهیلات در کشور افزوده شده است. این در حالی است که حجم سپرده ها در کشور از کانال 7 هزار همت عبور کرده است.

رشد 31.6 درصدی سپرده ها در اردیبهشت 1402

حجم کل سپرده ها در کشور (مجموع سپرده های ریالی و ارزی) در اردیبهشت ماه امسال به 7 هزار و 475 هزار میلیارد تومان رسبده که نسبت به ماه گذشته حدودا 2.8 درصد بالاتر آمده است.

مقایسه آمار ثبت شده در این شاخص با موقعیت مشابه خود در سال گذشته نشان می دهد 31.6 درصد به کل سپرده های کشور اضافه شده است.

از این میزان طبق داده های بانک مرکزی در این ماه، حجم سپرده های قانونی برابر با 719 همت بوده است. طبق این آمار نسبت تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی از  84 درصد در فروردین ماه به 83.5 درصد رسیده که نشان می دهد سرعت تسهیلات دهی نسبت به سپرده گذاری دراین ماه به نوعی کمتر شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  1