بانک های اروپایی قوی تر از رقبای آمریکایی خود هستند

به گفته مقامات و تحلیلگرانی که در کنفرانس موسسه مالی بین المللی در بروکسل این هفته صحبت کردند، بانک های اروپایی در بسیاری از معیارها قوی تر و جذاب تر از همتایان آمریکایی خود به نظر می رسند و اضافه کردند که همچنان مقررات و همکاری برای تقویت رشد در منطقه مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آنا بوتین، رئیس اجرایی گروه سانتاندر اسپانیا، روز سه شنبه در این رویداد به CNBC گفت: بزرگترین بانک در ایالات متحده به دلیل رشد و سودآوری کمتر از زمان بحران مالی سال 2008، ارزشی برابر با 9 یا 10 بانک برتر اروپایی دارد.

با این حال، بانک های برتر اروپایی سطوح بهتری از معاوضه های نکول اعتباری دارند که نوعی بیمه برای دارندگان اوراق قرضه یک شرکت در برابر نکول است: «به این معنی که سرمایه گذاران با درآمد ثابت فکر می کنند ریسک بدهی ما کمتر از بهترین بانک های ایالات متحده است.»

نوسانات اخیر که منجر به فروش Credit Suisse شد

آن ها اظهار داشتند که UBS شواهدی از یک بحران سیستماتیک بانکی نیست، بلکه سوء مدیریت و مشکلات نقدینگی در بانک‌ های خاص است.

«ما از نظر سرمایه، نظارت نقدینگی، حفاظت از داده‌ های مشتریان در موقعیت بسیار خوبی هستیم. اما ما همچنین به ظرفیت بیشتری برای حمایت از رشد نیاز داریم تا بتوانیم سودآورتر باشیم.»

«آنچه ما به آن نیاز داریم، بازنگری اساسی در مورد این موضوع است که می‌ خواهیم بانک‌ ها در اقتصاد جدید چگونه باشند. و یافتن این تعادل محافظه کارانه واقعاً مهم است، ما نمی‌ گوییم که باید به آن بازگردیم، بلکه می‌ توانیم این رشد را تامین مالی کنیم.»

دیوید سرا، مدیر اجرایی Algebris Investments، گفت: بانک های اروپایی «ایمن تر، قوی تر و ارزان تر» از بانک های آمریکایی هستند که بر نسبت نقدینگی بالاتر بانک های اروپایی (حدود 16 درصد در مقابل 120 درصد) در ایالات متحده تاکید کرد.

« بانک ‌ها در ایالات متحده به نوعی پایگاه سپرده ‌های خود را بیشتر بهینه سازی می‌ کنند. و اکنون با توجه به اینکه فدرال رزرو نرخ های بهره بالاتری را حفظ کرده است، مردم فقط می خواهند از سپرده های خود سود دریافت کنند. بنابراین آن ‌ها امکاناتی در بازار پول یا جا به‌ جایی پول نقد دارند.»

در همان زمان در ایالات متحده، به مردم یادآوری می شود همه بانک ها برابر نیستند. فقط به این دلیل که برخی نام بانک را یدک می کشند به این معنا نیست که JPMorgan یا Morgan Stanley ایمن هستند.

او گفت که این امر منجر به ادغام بیشتر در ایالات متحده خواهد شد، پس از سقوط یک سری از بانک های منطقه ای در سال جاری، برخی دیگر از منابعی ایمن بهره مند شدند.

«به طور کلی من فکر می کنم فرصت مشخصی است. برای بانک ‌های قدرتمند در اروپا و ایالات متحده، بازار اروپا بسیار بسیار جذاب تر است، خروج سپرده ‌ها صفر است، و از این رو، صادقانه بگویم، پس از 10 سال تغییر ساختار، فکر می ‌کنم اروپا بهترین مکان است.»

تاخیر اتحادیه بانکی

خوزه مانوئل کامپا، رئیس سازمان بانکداری اروپا، به ارزش ‌گذاری پایین بانک ‌های اروپایی اشاره کرد، اما گفت که این ارزش ‌ها در بحبوحه آشفتگی گسترده ‌تر بخش و با افزایش نرخ‌ های بهره باعث افزایش بازده آن ها شده است.

او گفت: «من فکر می ‌کنم که با افزایش نرخ‌ های بهره، اگر [بانک ‌های اروپایی] همچنان نشان دهند که مدل کسب ‌و کارشان پایدار است، باید در میان‌ مدت شاهد افزایش در ارزش‌ گذاری آن ‌ها نیز باشیم».

مترجم: مسعود اسکندری

منبع
https://www.hellenicshippingnews.com/european-banks-are-stronger-than-their-u-s-rivals-analysts-say-heres-why/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ⁄  1  =