بیمه دانا و زمین علی آباد / سود فروش تا عواید ناشی از منابع ورودی

در پاییز سال گذشته بود که بیمه دانا سرانجام در یکی از جنجالی ترین پرونده های صنعت بیمه برنده شد و مالکیت زمین موسوم به علی آباد را از آن خود کرد. در همان زمان مقرر رشد ارتش زمین را از بیمه دانا خریداری نماید. از این محل بیمه دانا رقم 5290 میلیارد تومان سود شناسایی کرد و موفق شد از این محل زیان انباشته خود را جبران نماید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک با این وجود بحث بر سر اینکه آیا این سود کاغذی بوده و یا در واقع منابعی از محل فروش این شرکت وارد شرکت می گردد یا خیر اختلافاتی وجود داشت. اخیرا وزیر اقتصاد در نامه ای خطاب به رییس سازمان برنامه و بودجه خواستار پرداخت رقم مربوط به زمین یاد شده از محل منابع بودجه ای ارتش به بیمه دانا شده است.

ورود چنین مبلغی به بیمه دانا می تواند عملکرد شرکت را تحت تاثیر قابل توجه قرار دهد. در ساده ترین حالت، سپرده کردن این رقم می تواند حداقل سود سالیانه ای حدود هزار میلیارد تومان (بدون در نظر گرفتن دیگر فعالیت های شرکت) عاید بیمه دانا نماید. با توجه به روند سودآوری شرکت در سال های قبل شناسایی چنین سودهای سالانه ای می تواند نقطه عطفی در حیات بیمه دانا در حوزه رشد بازار و همچنین سهامداران شرکت باشد.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  51  =  59