آخرین قیمت کارخانه‌ای در طرح یکپارچه خودرو برای اردیبهشت ۱۴۰۲

جدول قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها در سامانه یکپارچه ویژه اردیبهشت ۱۴۰۲ منتشر شده است و البته همچنان برخی خودرو‌ها قیمت ندارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از نبض بازار، آنچه از انتشار  قیمت خودرو‌ها در سامانه یکپارچه بر می‌آید اول عدم انتشار قیمت نهایی برخی خودروهاست و دوم اینکه قیمت خودرو‌های مونتاژی بر اساس نظر شورای رقابت منتشر شده است که البته هنوز خودروسازان مونتاژی آن را تایید نکرده اند.

در لیست خودرو‌های عرضه‌شده در سامانه یکپارچه خودرو، نام چند خودرو شامل کوییک مدل GX، ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک و اطلس درج شده است که هنوز قیمت قطعی این خودرو‌ها توسط خودروساز اعلام نشده است.

در حالی دومین طرح فروش در سامانه یکپارچه خودرو شروع شده است که برای برخی از خودرو‌های عرضه‌شده در این مرحله هنوز قیمتی از سوی خودروساز تعیین و اعلام نشده است و به‌نوعی مردم باید خودرویی را بخرند که هیچ اطلاعی از قیمت آن ندارند.
مطابق اعلام وزارت صمت دومین طرح سامانه یکپارچه خودرو برمبنای فرآیند نوبت‌دهی برای محصولات خودروسازان داخلی از چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ آغاز شده است و متقاضیان تا پایان روز جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ فرصت دارند نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های اعلامی در سامانه یکپارچه خودرو، اقدام نمایند. شایان ذکر است محصولات ارائه‌شده توسط شرکت‌های خودروساز از تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ در سامانه قابل مشاهده می‌باشند.

اما این طرح فروش دارای ابهاماتی است که همین امر متقاضیان را دچار سردرگمی کرده است.

۱ ـ در لیست خودرو‌های عرضه‌شده در سامانه یکپارچه خودرو، نام چند خودرو شامل کوییک مدل GX، ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک و اطلس درج شده است که هنوز قیمت قطعی این خودرو‌ها توسط خودروساز اعلام نشده است و به‌نوعی مردم باید خودرویی را بخرند که هیچ اطلاعی از قیمت آن ندارند.

فروش این دو خودرو در حالی در سامانه یکپارچه خودرو عنوان شده است که براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده و مصوبه شورای رقابت باید قیمت محصول قبل از اجرای طرح‌های فروش از سوی خودروساز اعلام شود و قانوناً نباید خودرویی را فروخت که قیمت نهایی آن هنوز اعلام نشده باشد.

۲ ـ قیمت خودرو‌های مونتاژی چند روزی است که مورد مناقشه شرکت‌ها و شورای رقابت قرار گرفته است از یک طرف شورای رقابت اجرای قیمت‌ها را لازم الاجرا می‌داند و از طرف دیگر شرکت‌ها تمایلی به تغییر قیمت‌ها ندارند و همچنان ملاک فروش محصولات را قیمت‌های خود می‌دانند.

در زمان حاضر که طرح دومین مرحله فروش خودرو‌های مونتاژی آغاز شده است تکلیف خریداران مشخص نیست که این خودرو‌ها را می‌توانند با قیمت ارزان‌تر خریداری کنند یا مجبورند خودرو‌ها را با قیمت بالای شرکت‌ها خرید نمایند.

همانگونه که اشاره شد در این جدول قیمت خودرو‌های مونتاژی بر اساس اعلام شورای رقابت منتشر شده است.

قیمت خودرو‌های عرضه‌شده در دومین طرح یکپارچه عرضه خودرو در کارخانه و بازار به‌شرح زیر است: ( به محض به روز رسانی قیمت ها آنها را می توانید در نبض بازار پی‌گیری کنید.)

آخرین قیمت کارخانه‌ای در طرح یکپارچه خودرو برای اردیبهشت ۱۴۰۲

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  83  =  89