رشد ۱۳ درصدی سرانه تراکنش های کل ابزارهای پذیرش

در اسفندماه 1401 صورت گرفت

آمارهای شاپرک نشان می دهد که در اسفند ماه سال 1401 سرانه تراکنش های کل ابزارها 13 درصد نسبت به بهمن افزایش یافته در حالی که ضریب نفوذ هر ابزار به ازاء هر 10 هزار نفر رشد 2 درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آمارهای شاپرک نشان می دهد که در اسفند ماه سال 1401 نسبت به بهمن ماه سرانه تراکنش های انواع ابزارهای پذیرش در مقایسه با ضریب نفوذ هر ابزار دستخوش تغییرات شدیدتری قرار گرفته است.

بر مبنای آخرین اطلاعات منتشر شده، سرانه تراکنش های کل ابزارها 13 درصد نسبت به بهمن افزایش یافته در حالی که ضریب نفوذ هر ابزار به ازاء هر 10 هزار نفر رشد 2 درصدی را تجربه کرده است.

در اسفند ماه سال گذشته بیش از 1،733 ابزار شاپرکی به ازاء هر 10 هزار نفر جمعیت بالای 18 سال کشور وجود داشت که 1،586 عدد از این تعداد مربوط به کارتخوان فروشگاهی بوده است. تعداد ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی به ازاء هر 10 هزار نفر جمعیت بالای 18 سال به ترتیب 128 و 20 ابزار بود.

مقایسه این آمار با بهمن ماه حاکی از رشد 2 درصدی در کل ابزارهاست. در بخش ابزار پذیرش اینترنتی و کارتخوان فروشگاهی هر یک دو درصد افزایش صورت گرفته اما ضریب نفوذ ابزار پذیرش موبایلی تقریبا بدون تغییر باقی مانده است.

در اسفند ماه به ازاء هر فرد بالای 18 سال بیش از 68 عدد تراکنش پرداخت الکترونیکی انجام شده که این تعداد 13 درصد بیشتر از بهمن ماه است. بیشترین تعداد تراکنش ها متعلق به کارتخوان فروشگاهی با 63 تراکنش به ازاء هر فرد بالای 18 سال است که نسبت به بهمن ماه 15 درصد افزایش یافته است. اما در بخش ابزار پذیرش موبایلی 6 درصد افت صورت گرفته و در زمینه ابزار پذیرش اینترنتی هم تغییری حاصل نشده است.

از این آمار می توان اینگونه نتیجه گرفت که در اسفند ماه به ازاء هر 10 هزار نفر بالای 18 سال 1،733 ابزار پذیرش وجود داشته که با هر یک از این ابزارها به طور میانگین 68 تراکنش انجام داده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  1