سنگ چین پیش پای چت GPT

انجمن صنعت پرداخت و تسویه چین روز دوشنبه نسبت به استفاده از چت باتChatGPT متعلق به شرکت آمریکایی OpenAI تحت حمایت مایکروسافت و ابزارهای هوش مصنوعی مشابه به دلیل خطراتی مانند نشت داده ها هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران، این انجمن که توسط بانک مرکزی چین اداره می‌شود، روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کارکنان صنعت پرداخت هنگام استفاده از ابزارهایی مانند (چت جی‌پی‌تی) باید قوانین را رعایت کنند و نباید اطلاعات محرمانه مربوط به کشور و صنعت مالی را بارگذاری کنند.

برای کاربران در چین محدودیت‌هایی وجود دارد، اما این برنامه توجه زیادی را به خود جلب کرده است، زیرا شرکت‌ها برای ادغام کردن این فناوری در محصولات خود عجله دارند.

در حالی که ساکنان چین قادر به ایجاد حساب‌های OpenAI نیستند، شبکه‌های خصوصی مجازی و شماره‌های تلفن خارجی به برخی کمک می‌کنند تا این محدودیت‌ها را برای دسترسی به چت بات دور بزنند. کاربران با عبور از محدودیت‌ها می‌توانند از چت‌بات‌ها استفاده کنند و سوالات خود را از آن بپرسند.

ایتالیا استفاده از (چت جی‌پی‌تی) را به طور موقت ممنوع و تحقیقاتی را در مورد نقض قوانین حریم خصوصی آغاز کرده است .برخی از کشور‌های اروپایی در حال بررسی هستند آیا اقدامات قوی تری لازم است یا خیر.

هیجانات ناشی از ممنوعیت استفاده از چت‌بات‌ها در چین به افزایش سهام فناوری، رسانه و مخابرات (TMT) کمک کرده است و تحلیلگران نسبت به خطرات آن هشدار می‌دهند.

در ماه‌های اخیر پس از انتشار (چت جی‌پی‌تی) در OpenAI، میزان سرمایه‌گذاری و محبوبیت هوش مصنوعی در میان کاربران افزایش پیدا کرده است و باعث شده در بیشتر کشورهای دنیا نظارت بیشتری در خصوص استفاده از چت‎‌بات‌ها صورت ‌‌گیرد.

بنابر اعلام وبگاه رویترز، اکونومیک دیلی، یک رسانه دولتی چین، دوشنبه خبری را منتشر کرد و از تنظیم‌کننده‌ها خواست تا نظارت و سرکوب گمانه‌زنی‌ها در این بخش را افزایش دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  8