ضرر ۵۰۰ میلیون دلاری تسلا با فروش بیت‌کوین

به دلیل افزایش بیت‌کوین در سال 2023، شرکت تسلا با فروش بیت‌کوین‌های خود در سال 2022 متضرر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، شرکت خودروسازی برقی ایلان ماسک، تسلا، در سال‌ گذشته میلادی مقدار زیادی از ذخایر بیت‌کوین خود را به فروش گذاشت. به دلیل افزایش قیمت این ارز دیجیتال از زمان فروش تاکنون، این شرکت متحمل ضرر زیادی شده است و در صورت نگهداری بیت‌کوین‌ها می‌توانست، سود زیادی را بدست آورد. از طرفی، میزان ذخایری که تسلا تاکنون آن‌ها را به فروش نگذاشته است نیز رشد قیمتی شدیدی را تجربه کرده‌اند.

تسلا و بیت‌کوین

قیمت بیت‌کوین که در زمان نگارش این گزارش حدود 30636 دلار است، از زمانی که شرکت تسلا در جولای 2022 اقدام به فروش آن کرد، بیش از 50 درصد رشد داشته است. مجموع ارزش فروش بیت‌کوین‌ها در جولای 2022 برابر با یک میلیارد دلار بوده است. اگر تسلا اکنون برای فروش بیت‌کوین‌های خود اقدام می‌کرد، می‌توانست 500 میلیون دلار اضافی نیز بدست آورد.

آیا معاملات بیت‌کوینی تسلا سودآور است؟

تسلا در سه ماهه دوم سال 2022، بیش از 936 میلیون دلار از مجموع بیت‌کوین‌های خود را به فروش گذاشت که 75 درصد از ذخایر باقی‌مانده‌اش را شامل می‌شد. با این حجم فروش، تسلا حدود 60 میلیون دلار سود بدست آورد. این فروش عظیم زمانی اتفاق افتاد که بیت‌کوین، 70 درصد پایین‌تر از ارزش 69 هزار دلاری‌اش معامله می‌شد.

تسلا برای اولین بار در فوریه سال 2021، اقدام به خرید بیت‌کوین‌هایی به ارزش 1.5 میلیارد دلار با قیمت میانگین 36 هزار دلار کرد. این شرکت سپس 272 میلیون دلار از بیت‌کوین‌های خود را برای افزایش سودآوری شرکت به فروش گذاشت.

با وجود کاهش قیمت دلار در سه ماهه چهارم سال 2022، تسلا بیت‌کوین‌های باقی مانده خود را به فروش نگذاشته است. تسلا در حال حاضرحدود 10752 عدد بیت‌کوین با ارزش تقریبی 330 میلیون دلار را در اختیار دارد. این رقم حدود 15 درصد پایین‌تر از قیمت آن در فوریه 2021 است. به طور کلی می‌توان دید که تسلا مجموعا 165 میلیون دلار سود را در دو فروش جداگانه سود بدست آورده است.

آیا ایلان ماسک شخصا در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است؟

با وجود اینکه چندین سال است که دوج‌کوین و بیت‌کوین در ترازنامه شرکت تسلا قرار دارند، اما ایلان ماسک در سال 2019 میلادی اعلام کرده بود که تنها 25 بیت‌کوین را که یکی از دوستان ماسک برای وی ارسال کرده است را در اختیار دارد و به صورت شخصی ارز دیجیتالی ندارد. او سپس در کنفرانس B-word در سال 2021 میلادی اعلام کرد که بیت‌کوین، اتر و دوج‌کوین را در پرتفوی سرمایه‌گذاری خود نگهداری می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  ⁄  11  =