ادامه صعود نرخ بهره بین بانکی برای هشتمین هفته متوالی

نرخ بهره بین بانکی طی هفته جاری 23,14 درصد اعلام شد تا به بالاترین رقم خود دست کم در دو سال گذشته برسد. در پی این افزایش، حداقل نرخ توافق بازخرید نیز از سوی بانکی مرکزی به 23،6 درصد ارتقا یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، طی 8 هفته گذشته سیاست بانک مرکزی همواره افزایش نرخ سود سپرده بین بانکی بوده و طی این این مدت سعی کرد تا حداقل نرخ توافق بازخرید را پایین‌تر از نرخ بهره بین بانکی نگه دارد اما برای هفته جاری سیاست متفاوتی در نظر گرفته شد. اکنون حداقل نرخ توافق بازخرید یا همان نرخ ریپو 0,46 درصد بالاتر از نرخ بهره بین بانکی است.

در طول 8 هفته اخیر که نرخ بهره بین بانکی روند صعود را در پیش گرفته در مجموع 2،11 درصد افزایش یافته و از حدود 21 درصد به 23،14 درصد رسیده است.

این روند افزایشی طی دو هفته نخست یعنی در هفته پایانی دی و هفته ابتدایی بهمن، شیب ملایمی داشت اما رفته رفته بر شدت این صعود افزوده شد.

بطوریکه در دو هفته پایانی بهمن و هفته نخست اسفند به اوج خود رسید و شتاب بیشتری گرفت. در دو هفته اخیر اگرچه شدت این صعود کاهش محسوسی داشته و از روند کاهشی برخوردار شده اما به هر حال اکنون نرخ بهره بین بانکی به بالاترین رقم خود حداقل طی دو سال اخیر رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄  12  =