یک‌میلیارد دلار ارز طی یک‌ماه گذشته تخصیص پیدا کرده است

وزیر اقتصاد با بیان اینکه بیش از یک‌میلیارد دلار ارز طی یک ماه گذشته در بازار مبادله‌ای و سامانه نیما برای واردات تخصیص پیدا کرده است، گفت: در اسفند ماه تقاضا در برخی حوزه‌ها بالا بوده و ممکن است برخی تخصیص‌ها زمان بیشتری ببرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، وزیر اقتصاد با بیان اینکه بیش از یک‌میلیارد دلار ارز طی یک ماه گذشته در بازار مبادله‌ای و سامانه نیما برای واردات تخصیص پیدا کرده است، گفت: در اسفند ماه تقاضا در برخی حوزه‌ها بالا بوده و ممکن است برخی تخصیص‌ها زمان بیشتری ببرد. براساس برخی گزارش‌ها از واردکنندگان، حدود ۴۰روز است که تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی درباره گروه‌های دو و سه کالایی رخ نداده است.

باوجوداین سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد درخصوص عدم تخصیص ارز به برخی واردکنندگان ظرف ۴۰روز گذشته گفت: بیش از یک میلیارد دلار ارز طی یک‌ماه گذشته در بازار مبادله‌ای و سامانه نیما برای واردات تخصیص پیدا کرده است. در اسفند ماه تقاضا در برخی حوزه‌ها بالا بوده و ممکن است برخی تخصیص‌ها زمان بیشتری ببرد. اما بانک مرکزی هر روزه در مسیر تخصیص ارز قرار دارد چه برای کالاهای اساسی از طریق نیما و چه برای کالاهای دیگر.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  8