نحوه دریافت شماره شبا بانک‌های مختلف

شماره شبا که بر اساس استاندارد IBANتعریف و طراحی‌شده است به‌عنوان یک کد بین‌المللی برای انجام مبادلات بین‌بانکی و بین‌المللی استفاده می‌شود.نحوه دریافت شماره شبا در بانک‌های مختلف متفاوت است.

در برخی از بانک‌ها مانند بانک ملت مشتریان می توانند از طریق پیامک شماره شبا خود را دریافت کنند. برخی از بانک‌های دیگر این امکان را ندارند. مشتریان باید به صورت حضوری به شعب بانک یا دستگاه های خودپرداز مراجعه کنند تا بتوانند شماره شبا حساب خود را بگیرند.

این روزها که اغلب افراد همه کارهای خود را به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام می دهند، محاسبه شماره شبا به صورت اینترنتی نیز طرفداران خود را دارد. پیش از اینکه درباره نحوه دریافت شماره شبا به صورت اینترنتی صحبت کنیم، بهتر است به روش های حضوری اشاره کنیم.

گرفتن شماره شبا از عابر بانک

یکی از روش های ساده برای دریافت شماره شبا بانک‌های مختلف مراجعه به خودپرداز همان بانک است. با استفاده از کارت بانکی می توانید به دستگاه عابر بانک مراجعه کنید و پس از دریافت موجودی حساب شماره شبا خود را نیز دریافت نمایید.

البته این روش کمی وقت گیر است و اگر دستگاه خودپرداز بانک مورد نظر در نزدیکی شما نباشد، باید مسافت بسیاری را طی کنید تا یک عابربانک پیدا کنید.

بنابراین عجله نکنید و با ما همراه باشید تا با روش‌های دیگر دریافت شماره شبا آشنا شوید!

 

دریافت شماره شبا از طریق مراجعه به بانک

معمولاً تمام اطلاعات حساب مانند شماره شبا در روز افتتاح حساب در اختیار مشتری قرار داده می شوند، اما کمتر کسی است که فیش ها و مدارک اولیه افتتاح حساب خود را نگه دارد.

همین امر باعث می‌شود تا زمانی که به شماره شبا نیاز پیدا کنند آن را در اختیار نداشته باشند. راه ساده ای پیش روی این افراد قرار دارد که می‌توانند از آن طریق شماره شبا را بگیرند. آن هم مراجعه حضوری به شعب بانک مورد نظر است.

توجه: بد نیست بدانید که شعب بانک همیشه شلوغ هستند و برای انجام یک کار کوچک مانند دریافت شماره شبا باید مدت زیادی منتظر بمانید. البته اگر بتوانید از ترافیک و شلوغی خیابان ها خلاص شوید و خودتان را به شعب بانک برسانید!

استعلام شماره شبا از طریق سایت بانک‌های مختلف

بهترین روش دریافت شماره شبا مراجعه به سایت رسمی هر بانک است. البته اگر بتوانید در منوی پیچیده سایت بانکی قسمت مربوطه را پیدا کنید و شماره شبا را دریافت کنید.

استفاده از تلفن گویا برای گرفتن شماره شبا

برخی از بانک ها مانند بانک ملی شرایطی را فراهم آورده اند تا مشتریان این بانک بتوانند از طریق تماس با شماره های مخصوص و تلفن گویا شماره شبا حساب خود را به دست بیاورند. ولی تماس گرفتن با تلفن های گویا و منتظر ماندن در صفحه انتظار یک فرآیند زمان‌بر است و اگر نتوانید کلید مربوط به خدمات را به درستی انتخاب کنید، نمی توانید شماره شبا را به دست بیاورید.

محاسبه اینترنتی شماره شبا

محاسبه شماره شبا به صورت اینترنتی یکی از روش های محبوب ارزان و سریع است!

چرا که این روش نیازی به مراجعه حضوری و صرف وقت و انرژی ندارد. به همین خاطر بیشتر کاربران ترجیح می دهند شماره شبا را به صورت اینترنتی بگیرند تا اینکه بخواهند در صف های شلوغ بانک منتظر باشند یا با تلفن گویا تماس بگیرند.

باید بدانید که این کار تنها از طریق سایت های معتبر که دارای نماد الکترونیکی هستند قابل انجام است. چرا که ممکن است برخی از سایت های نامعتبر توسط افراد کلاهبردار راه اندازی شده باشند تا اطلاعات حساب دیگران را به دست بیاورند و از آن سوء استفاده کنند.

بنابراین حتماً هنگام مراجعه به سایت های اینترنتی برای دریافت شما دقت کنید که در پایین صفحه سایت، (ای نماد) یا همان نماد اعتماد الکترونیکی وجود داشته باشد.

یکی از این سایت های معتبر که از تمام بانک‌های ایرانی مجوز دریافت شماره شبا را دریافت کرده است، سایت شبا یاب است. این سایت خدمات الکترونیکی ویژه‌ای را در کوتاه ترین زمان ممکن و با دقت بالا به مشتریان بانک‌های مختلف ارائه می دهد. محاسبه اینترنتی شماره شبا در این سایت از دو طریق انجام می‌شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

محاسبه اینترنتی شماره شبا با شماره کارت

برای گرفتن شماره شبا با استفاده از شماره کارت می توانید در سایت های معتبر اینترنتی عضو شوید و از خدمات آن ها استفاده کنید. البته بدون عضویت نیز امکان استفاده از خدمات اینترنتی و دریافت شماره شبا وجود دارد. برای دریافت شماره شبا باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • از طریق صفحه اصلی سایت نام بانک را انتخاب کنید و وارد آن شوید.
  • در این قسمت باید گزینه ای را انتخاب کنید که مربوط به تبدیل شماره کارت به شبا است.
  • در مرحله بعد یک باکس برای شما باز می‌شود تا شماره کارت خود را وارد کنید.

دقت کنید که شماره ۱۶ رقمی کارت به صورت صحیح و کامل وارد شود تا شماره شبا محاسبه شده صحیح باشد.

  • پس از وارد کردن شماره کارت هزینه استعلام شبا باید پرداخت شود.
  • در نهایت می توانید شماره شبا را با کلیک کردن روی گزینه دریافت شبا به دست بیاورید.

توجه: هزینه استعلام تراکنش در سایت شبایاب بانکی مبلغی بسیار کم حدود 1250 تومان است.

 

محاسبه اینترنتی شماره شبا با شماره حساب

اگر شماره حساب خودتان یا فردی که قصد دارید به حساب او پول واریز کنید را داشته باشید، کار ساده می‌شود. چرا که از طریق سایت شبایاب می توانید شماره حساب را به شناسه شبا تبدیل کنید.

  • برای انجام این کار باید ابتدا نام بانک مورد نظر را در سایت پیدا کنید و وارد صفحه آن شوید.
  • در مرحله بعد باید شماره حساب را به صورت دقیق وارد کنید.
  • پس از انتخاب گزینه دریافت شبا می توانید اطلاعاتی دارنده حساب را بررسی کنید و در صورت صحیح بودن، هزینه استعلام را پرداخت کنید و شماره شبا را دریافت نمایید.

 

کلام پایانی

تمام حساب های بانکی دارای یک شماره شبای منحصر به فرد هستند که از آن برای انتقال وجه به صورت بانکی استفاده می‌شود. این شماره دارای 26 کاراکتر است و به دلیل اینکه امنیت بالایی دارد، بیشتر افراد برای انتقال وجه از آن استفاده می کنند. روش های مختلفی برای دریافت شماره شبا وجود دارد که در این مقاله به آن ها اشاره شد. یکی از بهترین، راحت ترین و ارزانترین راه ها برای دریافت و استعلام شماره شبا محاسبه اینترنتی این شماره از طریق سایت شبایاب است. در این سایت با استفاده از نرم افزارهای آنلاین محاسبه و استعلام شماره شبا، مشتریان بانک ‌های مختلف می توانند با وارد کردن شماره کارت و شماره حساب، شناسه شبا را به دست بیاورند و از مزایا و کارایی آن بهره مند شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  +    =  58