دریافت تسهیلات غیرحضوری با افتتاح حساب در شهرپلاس بانک شهر

معاون فناوری اطلاعات بانک شهر از آغاز ارائه تسهیلات خرد به شهروندان بدون حضور در شعب این بانک خبر داد و گفت: ثبت درخواست تسهیلات اعطایی از طریق “همراه شهر پلاس” امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و نقل از روابط عمومی بانک شهر، حسام حبیب اله با بیان اینکه هم اکنون امکان ثبت درخواست تسهیلات غیر حضوری خرد صرفا برای مشتریان بانک میسر می باشد، گفت: سایر افراد درصورت تمایل به ثبت درخواست تسهیلات می بایست، نسبت به افتتاح حساب از طریق همراه شهر پلاس در بانک شهر اقدام کرده و سپس درخواست تسهیلات خود را ثبت کنند تا از محل میانگین سپرده و طبق ضوابط از تسهیلات خرد در کوتاه ترین زمان ممکن برخوردار شوند.
حبیب اله با اشاره به تبلیغات گسترده بانک شهر برای آگاه سازی شهروندان از کیفیت بالای خدمات ارائه شده در این نرم افزار و چگونگی دریافت تسهیلات خرد به واسطه آن، تصریح کرد: حداقل مبلغ تسهیلات قابل پرداخت30 میلیون ریال و حداکثر مبلغ تسهیلات قابل پرداخت500 میلیون ریال بدون ضامن برای تمامی مشتریان با رتبه اعتباریA با اخذ گواهی کسر از حقوق و یک میلیارد ریال بدون ضامن برای حقوق بگیران از بانک شهر با رتبه اعتباری A,B,C با اخذ گواهی کسر از حقوق است.
وی ادامه داد: همچنین نرخ تسهیلات 18 درصد و مدت زمان بازپرداخت آن 12 ،24‏ و 36 ماهه خواهد بود.
معاون فناوری اطلاعات بانک شهر با بیان اینکه ثبت درخواست تسهیلات اعطایی از طریق همراه شهر پلاس ممکن است،گفت: مشتریان بانک شهر بعد از ورود به نرم افزار همراه شهر پلاس، می بایست نسبت به انتخاب گزینه “خدمات تسهیلات” از صفحه اصلی یا منوی خدمات بانکی اقدام کنند.
حبیب اله عنوان کرد: در سرویس مذکور، استعلامات مرتبط با اعتبارسنجی از قبیل: سوابق چک برگشتی، تسهیلات‏‏/تعهدات غیرجاری و خدمت نظام وظیفه برای آقایان و … کنترل می شود.
وی خاطرنشان ساخت: پس از مشاهده و تایید ضوابط اخذ تسهیلات توسط مشتری، اطلاعات لازم شامل مبلغ تسهیلات درخواستی، تعداد اقساط، میزان درآمد ماهانه و … از مشتری دریافت می شود. در این مرحله، سیستم بر اساس اطلاعات وارد شده مبلغ اقساط ماهانه مشتری را محاسبه و به وی نمایش خواهد داد و با توجه به خود اظهاری درآمدی مشتری و میزان اقساط ماهانه تسهیلات اخذ شده توسط مشتری از شبکه بانکی بنابر استعلام از سامانه سمات بانک مرکزی، خالص درآمدی مشتری محاسبه و توان بازپرداخت وی کنترل خواهد شد.
معاون فناوری اطلاعات بانک شهر،گفت: درصورت حائز شرایط بودن مشتری جهت تسهیلات درخواستی مطابق با شرایط مدنظر بانک، ضمن دریافت اطلاعات تکمیلی و بارگذاری مدارک مانند: تصویر کارت ملی، تصویر فیش حقوقی و سایر مدارک درآمدی نظیر اجاره ماهانه، سود سپرده و …، تصویر مدارک محل سکونت، گواهی کسر از حقوق، یک ویدئو و صدا جهت احراز هویت از مشتری دریافت و ضمن تعیین آدرس (محل سکونت‏/محل کار) جهت ارسال قرارداد و فرم ها، اتمام فرآیند ثبت اطلاعات به مشتری اعلام می شود تا پس از بررسی مدارک، نتیجه به ایشان از طریق پیامک اعلام شود.
حبیب اله در پایان افزود: همچنین به منظور احراز هویت دیجیتال مشتری و تطابق تصویر مشتری با تصویر ثبت احوال، استعلام از سامانه ثبت احوال در حین فرآیند انجام می شود.

***

سامانه همراه شهر پلاس، به عنوان اولین محصول مبتنی بر اکوسیستم بانکداری دیجیتال، یکپارچه با پلتفرم ها و بر اساس معماری نوین آن تولید گردیده است. بکارگیری معماری مایکروسرویس در زیرساخت این محصول، امکان توسعه پذیری خدمات آن به صورت غیر متمرکز و با سرعت بالا را فراهم آورده است. طراحی زیرساخت این معماری بر اساس سامانه های توزیع شده، قابلیت مقیاس پذیری سریع را فراهم آورده و هرگونه محدودیت در ارائه خدمات به مقیاس بالای مشتریان را از بین برده است.
علاوه بر تمامی مزایای فنی، می توان گفت مهمترین ویژگی این سامانه که در راستای تولید و پیاده سازی بانکداری دیجیتال می باشد، یکپارچگی ماهیتی این سامانه با بخش های دیگر پلتفرم بانکداری دیجیتال از جمله سامانه مدیریت فرایند هوشمند است که قابلیت ارائه خدمات فرایند محور با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک کنشگر در فرایند های خودکار سازی شده را ارائه می نماید.

لیست خدمات حاضر در این سامانه به شرح زیر می باشد :

1.افتتاح حساب آنلاین بدون نیاز به مراجعه به شعب

2.تسهیلات بدون ضامن و بصورت غیرحضوری

3.انواع انتقال وجه(کارت به کارت، کارت به سپرده، سپرده به سپرده، پایا، ساتنا و …)

4. تبدیل حساب به شبا و بالعکس

5. صورتحساب و موجودی

6. مشاهده و پرداخت پرونده اعتباری

7. مشاهده و پرداخت اقساط تسهیلات خود و دیگران

8. خدمات چک صیادی(ثبت، تایید، انتقال، استعلام انتقال و وضعیت چک و…)

9. خدمات پرداخت (پرداخت قبض، پرداخت خیریه (نیکوکاری)، خدمات شارژ تلفن و…)

10. خدمات مدیریت کارت (ذخیره کارت های مبدا و مقصد، مسدود سازی کارت، تغییر رمز دوم کارت و …)

11. خدمات مدیریت سپرده (مشاهده جزئیات سپرده، ذخیره سپرده های مبدا و مقصد، مشاهده جزئیات سپرده و…)

12.خدمات مدیریت شبا

13. خدمات مدیریت قبوض

14. گزارشات (گزارشات سوابق تراکنش های کاربر، گزارش پرداخت تسهیلات،گزارش عملیات چک صیادی، گزارشات ورود به سامانه و…)

15. عملیات رمز عبور (تغییر رمز عبور، تغییر نام کاربری)

16. نمایش شعب نزدیک به صورت لیست و بر روی نقشه بر اساس موقعیت کاربر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

58  −    =  54