قابلیت نقد کردن غیر حضوری چک با سامانه چکاد

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در رونمایی از چکاد عنوان کرد؛

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: مهمترین مزیت سامانه چکاد نقد کردن غیر حضوری چک است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونی،مهران محرمیان در مراسم رونمایی از صدور نخستین چک الکترونیک که صبح امروز برگزار شده بود، اظهار داشت: بانک‌های پارسیان، صادرات و تجارت در حال حاضر دسترسی مشتریان حقیقی به چک الکترونیک را فراهم کرده اند و سه بانک کشاورزی، آینده و ملت نیز در حال اجرایی آزمایشی این طرح برای مشتریان هستند و بزودی این خدمت را برای مشتریان خود ارایه خواهند کرد.

وی ادامه داد: پیچیدگی های فنی این پروژه بسیار زیاد بود. بنابراین عملیاتی کردن چک دیجیتال باید به گونه‌ای انجام می‌شد که بیشترین ضریب نفوذ را در میان عامه مردم به لحاظ کارایی و کاربرد داشته باشد. از این رو به مبحث فرهنگ سازی در اجرای چک دیجیتال برای نحوه استفاده در عملیات اجرای آن نیز پرداخته شده است.

محرمیان تصریح کرد: مهمترین مزیت این سامانه در کنار سایر فعالیت های غیرحضوری، بحث نقد کردن چک به صورت غیرحضوری است . این در حالی است که فعالیت غیر حضوری بانک ها به عدد 98 درصد نزدیک شده و امروز امور بانکی مردم بدون مراجعه به شعب انجام می شود.

معاون فناوری‌های نوین بازگشت اعتبار به چک را از دیگر تحولات مهم با اجرایی شدن قانون جدید چک عنوان کرد و افزود: پیش از سال ۹۸ به طور میانگی روزانه ۱۰ نفر در خصوص جرایم مربوط به چک راهی زندان می‌شدند که این تعداد در حال حاضر به ۱ نفر در هر دو روز کاهش پیدا کرده است.

اخبار مربوط به سامانه چکاد را می توانید در لینک های زیر بخوانید:

افزایش اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با سامانه چک امن دیجیتال

افزایش ضریب نفوذ شبکه بانکی با راه اندازی سامانه چکاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  64  =  74