افزایش ضریب نفوذ شبکه بانکی با راه اندازی سامانه چکاد

در رونمایی از صدور نخستین ؛

آیین رونمایی از سامانه چک امن دیجیتال با حضور وزیر اقتصاد، وزیر صمت، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها صبح امروز برگزار شد که در این مراسم رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: با راه اندازی سامانه چکاد، ضریب نفوذ بانک ها افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،علی صالح‌آبادی در این آیین اظهار داشت: قانون چک قسمت‌های مختلفی داشت و یکی از آن بخش‌ها چک الکترونیک بود که با همکاری مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی امروز به رونمایی و بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: چک به عنوان یک ابزار مهم پرداخت در نظام بانکی است و صاحبان صنایع، تجار، اشخاص حقیقی و حقوقی از این ابزار استفاده می‌کنند. طبیعی است که وقتی اعتبار چک افزایش پیدا کند مردم اعتماد بیشتری به چک پیدا می کنند و به مراتب فضای کسب و کار نیز بهبود می یابد.

صالح آبادی تصریح کرد: یکی از اهداف سامانه چکاد (چک امن الکترونیکی) اعتباربخشی به چک است و پس از شروع به کار این سامانه دریافت‌کننده چک اعتماد بیش‌تری به چک می‌کند.

وی در ادامه افزود: امروز 3 بانک این سامانه را فعال کرده اند و امیدواریم مابقی بانک ها نیز این روند را ادامه داده تا ضریب نفوذ آن افزایش پیدا کند.

وی همچنین با تشکر از وزارت صمت، وزارت اقتصاد و شبکه بانکی که در جریان انجام این اقدام کمک کرده‌اند، افزود: امیدواریم با کمک همه عزیزان در آینده شاهد ارائه این خدمت از تمام شبکه بانکی و به همه افراد باشیم و با تلاش شبکه بانکی و مسئولان مربوطه بتوانیم ضریب فراگیری آن را گسترش دهیم.

 

ادامه دارد/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  +    =  79