نقش سندباکس رگولاتوری بانک مرکزی در توسعه سرمایه‌گذاری حوزه فناوری مالی

شرکت ملی انفورماتیک با برگزاری یک پنل در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس2022، نقش سندباکس رگولاتوری بانک مرکزی در توسعه سرمایه‌گذاری حوزه فناوری مالی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، این شرکت به عنوان دبیرخانه و مجری سندباکس رگولاتوری بانک مرکزی با برگزاری یک پنل تخصصی با عنوان «نقش سندباکس رگولاتوری در توسعه فناوری مالی و کاهش مخاطرات سرمایه‌گذاری در آن‌ها» در روز دوم از رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۲ که در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد، دستاوردهای سندباکس رگولاتوری بانک مرکزی و نقش آن در توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در فناوری مالی را تشریح کرد.

در این نشست که با حضور دبیر کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس، صاحب‌نظران عرصه فناوری مالی و سرمایه‌گذاران تشکیل شد، محمود کریمی رئیس گروه مشاوره، تحقیقات و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک ضمن بیان مفاهیم فناوری مالی و سندباکس رگولاتوری، نتایج تحقیق انجام شده براساس داده‌های سندباکس رگولاتوری کشورهای پیش‌تاز را تشریح کرد.

براساس این تحقیق ورود فناوران مالی به سندباکس رگولاتوری از یک سو احتمال سرمایه‌گذاری برروی آن‌ها را ۵۰ درصد افزایش داده و از سوی دیگر میزان سرمایه‌گذاری را تا ۱۵ درصد ارتقاء خواهد داد.

در ادامه این نشست، مصطفی سالاری مسئول دبیرخانه سندباکس، مشخصات سندباکس رگولاتوری بانک مرکزی و نتایج حاصل از فراخوان اول و برنامه‌های فراخوان دوم را برای حاضرین ارائه نمود.

در پایان، حاضرین ضمن تبادل نظر با اعضای پنل، سئوالات خود را مطرح نموده و به این سئوالات پاسخ‌های مقتضی ارائه گردید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  6