صدور رای دادگاه تجدید نظر در خصوص سهامداری بانک آینده

بانک مرکزی محکوم و حق سهامداری مالکان اصلی به رسمیت شناخته شد

رای دادگاه تجدید نظر در خصوص شکایت برخی مالکان سهام بانک آینده اعلام شد. مطابق با شفاف سازی منتشر شده در سامانه کدال بورس، بر اساس این رای دادگاه تجدید نظر خواهی، مالکیت سهامداران بانک آینده در این بانک را به رسمیت شناخته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رای دادگاه تجدید نظر در خصوص شکایت برخی مالکان سهام بانک آینده اعلام شد.
مطابق با شفاف سازی منتشر شده در سامانه کدال بورس، بر اساس این رای دادگاه تجدید نظر خواهی، مالکیت سهامداران بانک آینده در این بانک را به رسمیت شناخته است.
بر طبق مندرجات رای صادره، استعلامات انجام شده از نهادهای اطلاعاتی از جمله سازمان حفاظت اطلاعات سپاه، منجر به اقناع دادگاه جهت سلب حق رای سهامداران بانک نشده است.
همچنین مختومه شدن پرونده سهامداران یاد شده با اتهام اخلال در نظام اقتصادی نیز از دیگر دلایل صدور این رای اعلام شده است.
۱۵ آذر ماه سال گذشته بود که بانک مرکزی در نامه‌ای حق رأی مجموع ۶۰.۲ درصد از سهام مازاد بر سقف تعیین شده مجاز برای مالک واحد بانک آینده را به وزارت اقتصاد تفویض کرد.
این موضوع با استناد به دستورالعمل تملک سهام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مصوب شورای پول و اعتبار و بخشنامه ۲۸ شهریور ماه ۱۳۹۸ صورت گرفت.
این موضوع موجب شکایت سهامداران یاد شده از بانک آینده در ماه های پایانی سال قبل شد که نتیجه دادگاه بدوی به نفع بانک مرکزی صادر شد. با این حال این در دادگاه اخیر نقض و مالکیت سهامداران به رسمیت شناخته شد.
شایان ذکر است با صدور این رای، یکی از بزرگترین موانع در خصوص برگزاری مجمع عمومی سال 1400 شرکت برداشته شد.
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  50