وعده پوچ وزیر برای اینترنت رایگان اقشار درآمد

با گذشت بیش از یک ماه از وعده وزیر ارتباطات برای ارائه اینترنت رایگان به سه دهک پایین جامعه و ثبت‌نام بیش از ۷۵۸ هزار سرپرست خانوار برای دریافت بسته اینترنت رایگان، پیگیری‌ها از مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون تحقق این وعده‌ بی‌پاسخ ماند و سازمان‌های فناوری اطلاعات و تنظیم مقررات هر کدام توپ راه‌اندازی این پروژه را در زمین دیگری می‌اندازند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،در پیگیری‌های انجام شده ، روابط عمومی «سازمان فناوری اطلاعات» گفت: مسوولیت فنی این پروژه با سازمان فناوری اطلاعات است و مسوولیت راه‌اندازی اینترنت رایگان با «سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» است. با این حال، پیگیری‌های انجام شده از مسوول ارتباط با رسانه‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیرامون روند اجرای این پروژه بی‌پاسخ ماند و رگولاتوری، سازمان فناوری اطلاعات را مسوول پاسخگویی به این پروژه دانست.  یکی از وعده‌های دولت سیزدهم تسهیل در کسب‌وکارهای اینترنتی و افزایش سرعت اینترنت بود، در همین حال ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دولت سیزدهم در دوران تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری وعده اینترنت رایگان برای اقشار ضعیف را داده بود.

پس از برگزاری جلسات هماهنگی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۱۵ تیرماه سال جاری از اختصاص بسته اینترنتی چهار ماهه و دائمی رایگان به سه دهک پایین جامعه خبر داد. زارع‌پور در این خصوص اعلام کرد: کسانی که یارانه ۴۰۰ هزارتومانی دریافت می‌کنند می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my. gov. ir یا با شماره‌گیری کد #۱۲۳۴*۴* جهت دریافت اینترنت رایگان اقدام کنند. وی همچنین درباره مدت زمان استفاده از بسته‌های اینترنت، توضیح داد که این بسته‌ها دائمی است، البته بسته‌ها چهار ماهه بوده، اما به‌صورت دائمی هر چهار ماه یک‌بار تمدید می‌شوند. جواد موحد، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات هم تعداد حدودی خانوارهای مشمول این طرح را هشت میلیون سرپرست خانوار برآورد کرد.

منبع: سیتنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  −  57  =