فعالسازی قابلیت امنیت سفر برای رانندگان اسنپ

پلتفرم اسنپ مدت‌هاست که برای تامین امنیت کاربران مسافر خود سرویسی به نام «امنیت سفر» را اضافه کرده است. کاربران به کمک این قابلیت، امکان تماس مستقیم با تیم ویژه‌‌ امنیت سفر، به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی زنده و تماس مستقیم با اورژانس را در اختیار دارند. این نخستین نسخه‌‌ سرویس امنیت سفر در پلتفرم اسنپ بود. حالا اسنپ قابلیت مشابهی را برای امنیت کاربران راننده طراحی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،این قابلیت در آخرین نسخه اندرویدی به طور آزمایشی برای تعدادی از کاربران فعال شده است. اسنپ سرویس امنیت سفر رانندگان را بسیار ساده طراحی کرده است. به این ترتیب کاربران راننده می‌توانند در شرایط اضطراری با لمس یک دکمه از تیم امنیتی اسنپ درخواست کمک کنند. پس از سوار شدن مسافر و لمس دکمه آغاز سفر توسط راننده، گزینه امنیت سفر در سمت راست و بالای صفحه نمایش داده می‌شود. با لمس گزینه‌‌ امنیت سفر صفحه‌‌ای باز می‌شود که گزینه گزارش شرایط اضطراری در پایین آن قرار دارد. با انتخاب این گزینه کارشناسان تیم امنیت، گزارش کاربر راننده را دریافت می‌کنند و با او تماس می‌گیرند. کارشناسان تیم امنیت در صورت نیاز به محض دریافت شرح حال اولیه از راننده، مشخصات سفر و موقعیت مکانی او را با پلیس یا اورژانس به اشتراک می‌‌گذارند. این کارشناسان تا زمانی که امنیت راننده تامین شود یا مورد آن به پلیس و اورژانس ارجاع داده شود، روند پشتیبانی را ادامه خواهند داد.

از آنجا که تعریف وضعیت اضطراری از دید افراد متفاوت است، پلتفرم اسنپ وضعیت‌‌هایی را که کاربران راننده مجاز به استفاده از گزینه امنیت سفر هستند، تعریف کرده است. در طبقه‌‌بندی گزارش‌های کاربران در پشتیبانی اسنپ، موارد اضطراری موقعیت‌‌هایی هستند  که در آن امنیت و سلامت کاربر در معرض تهدید و خطر قرار گرفته باشد؛ از جمله تصادف، درگیری فیزیکی، احتمال سرقت و تهدید کلامی. پلتفرم اسنپ برای جلوگیری از تماس‌‌های غیرمرتبط و غیراضطراری، در صورت استفاده بی‌‌مورد از این گزینه، حساب کاربری راننده را به مدت ۲۴ ساعت غیرفعال می‌کند.

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  35  =  36