سرویس خرید اعتباری دیجی پی در اختیار مشتریان بانک ملت

مراسم امضای تفاهم‌‌‌نامه همکاری مشترک بانک ملت و دیجی‌‌‌پی برگزار شد. به‌‌‌دنبال امضای این تفاهم‌‌‌نامه، سرویس خرید اعتباری از طریق دیجی‌‌‌پی از مرداد ماه در دسترس مشتریان این بانک قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، بانک ملت و دیجی‌‌‌پی در مراسمی با حضور مدیران عامل دیجی‌‌‌پی و دیجی‌‌‌کالا و معاونان و اعضای هیات‌‌‌مدیره بانک ملت، تفاهم‌‌‌نامه همکاری مشترک امضا کردند تا به این ‌‌‌ترتیب از مرداد سال‌جاری مشتریان این بانک بتوانند از دیجی‌‌‌کالا و درگاه‌‌‌های پرداخت دیجی‌‌‌پی اعتبار دریافت کنند.

مدیرعامل دیجی‌‌‌پی، لندتک‌‌‌ها را پلتفرم‌‌‌های بهبود تجربه دریافت، مصرف و بازپرداخت تسهیلات برای افراد و کسب و کارها معرفی کرده که با به‌‌‌کارگیری تکنولوژی، منابع مالی را دسترس‌‌‌پذیر می‌کنند.

امینی در خصوص نقش دو وجهی لندتک‌‌‌ها گفت: پلت‌فرم‌‌‌های لندتک از یکسو در تعامل با بانک‌ها و تامین‌‌‌کنندگان مالی و از سوی دیگر در تعامل با مشتریان خرد یا کسب و کاری به‌‌‌صورت مستقیم یا از طریق شیوه‌‌‌های تجارت الکترونیک هستند.

به گفته هومن امینی، با توجه به اینکه دو سوم از جمعیت جهان به اینترنت دسترسی دارند و همچنین، ۸۸‌درصد از جمعیت ایران و ۴۵‌درصد از جمعیت در منطقه MENA به اینترنت موبایل دسترسی دارند؛ همین موضوع یکی از عوامل تاثیرگذار برای پیشرفت لندتک‌‌‌‎ها در جهان و ایران شده است.

در ادامه مراسم امضای تفاهم‌نامه هادی سپانلو، عضو هیئت عامل و معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک ملت نیز با توضیح اینکه این پروژه دارای مفهومی نو و قابل توجه است توضیح داد: در این پروژه مشترک به سه نکته اساسی مورد توجه قرار گرفته است؛ رتبه اعتباری شاخصی اساسی و مهم در ارائه تسهیلات مالی است که شامل افراد حقیقی و حقوقی می‌شود و متأسفانه در ایران مغفول مانده است.

در یک نظام بانکی و مالی سالم باید میان افرادی که به پرداخت دیون خود مقید هستند و یا به عبارتی از رتبه اعتباری بالایی برخوردارند تفاوت قائل شد. به این افراد تسهیلاتی ارائه می‌شود که از بروکراسی اداری خیلی پایین‌تری برخوردارند.

هادی سپانلو

توجه به رتبه اعتباری باعث ایجاد یک تعهد یا التزام در افراد برای بالا نگه‌داشتن رتبه اعتباری‌شان می‌شود و نوع تعهد و التزامی که تعیین رتبه اعتباری برای افراد ایجاد می‌کند شخصی است و با پیگیری از طریق مجرای قانونی متفاوت است.

او ادامه داد: ما پروژه‌ای را با دیجی‌پی آغاز کردیم که حرکت در مسیر آن نیازمند نوعی بلوغ است. درواقع ما دو سال پیش در بانک ملت و در بستر فرابانک حرکت در این مسیر را آغاز و اقدام به ارائه تسهیلات بدون ضمن به افرادی با سطح اعتباری A کردیم.

سپانلو توضیح داد: امروز با همان سامانه فرابانک در این پروژه با دیجی‌پی همکاری کرده و پیشخوان خود را در اختیار این پلتفرم قرار دادیم. تسهیلات بدون ضامن خود بانک ملت نیز در آینده نزدیک تا سقف ۵۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت و نمره مورد نیاز این تسهیلات به سطح B منتقل می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک ملت تأکید کرد: با تجربیاتی که کسب کردیم به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم خیلی از پروژه‌ها را نیز به فعالان اکوسیستم فین‌تک بسپاریم. سالانه تعداد زیادی از نخبگان از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند طبیعتاً سیستم بانکی کشور نمی‌تواند همه آن‌ها را جذب کند؛ بنابراین شبکه بانکی باید از حالت انحصار خارج شود و با اکوسیستم فین‌تک همکاری کند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ما با نسل زد مواجه هستیم تأکید کرد: این نسل از ابتدای تولد خود با تکنولوژی آشنا بوده‌اند و در آینده قرار است پست‌های مدیریتی را تصاحب کنند. افراد این نسل بروکراسی در جریان امروز را نمی‌پذیرند و به دنبال فناوری‌های جدید هستند بنابراین ما ناچار به تطابق خود با روندهای روز دنیا هستیم.

طبق توضیحات او حدود ۸۸ درصد مردم ایران موبایل هوشمند دارند و ۹۵ درصد مردم با اینترنت کار می‌کنند و این آمار خوبی است و نشان می‌دهد شاید شناخت مردم از ما بیشتر باشد بنابراین باید به چالاکی اکوسیستم فین‌تک اعتماد کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  8