تازه‌ترین اخبار امور مالی و بانکداری جهان / ابراز نگرانی نسبت به تجزیه سیستم پرداخت جهانی

سرخط اخبار امروز 1401.03.14 در حوزه بانکداری و پرداخت را بخوانید

گیتا گوپینات، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول، در یک وبینار نسبت به تجزیه بیشتر سیستم پرداخت جهانی ابراز نگرانی کرد. همچنین طبق گزارش فایناس مگنتس، خاورمیانه در 5 سال گذشته به مقصد اصلی بروکرهای ارزهای خارجی و قراردادهای سریع‌ترین اقتصادهای جهان تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شما می‌توانید سرخط مهم‌ترین اخبار امور مالی امروز 1401.03.14 اعم از سیستم پرداخت جهانی، شبکه سوئیفت و نرخ مالیات در شرکت های جهان را در این گزارش بخوانید.

واشنگتن پست: قطع ارتباط روسیه با شبکه سوئیفت سنگین‌ترین تحریم علیه این کشور است

به گزارش واشنگتن پست، یکی از تحریم‌هایی که متحدان غربی در اعمال آن بر روسیه مردد بودند، تحریم شبکه سوئیفت علیه این این کشور بود. در واقع، کشورهای غربی نگران این بودند که با قطع ارتباط روسیه با شبکه سوئیفت، به اقتصاد خودشان ضربه وارد شود. یه قول وزیر دارایی فرانسه تحریم سوئیفت به نوعی “سلاح هسته‌ای مالی” محسوب می‌شود. به هر حال، این تحریم ارتباط بانک‌ها را با شبکه سوئیفت را قطع می‌کند. سوئیفت سیستم پیام‌رسانی مالی است که مؤسسات مالی سراسر جهان از آن برای انتقال دستورالعمل‌ها در راستای انجام ده‌ها میلیون تراکنش در روز استفاده می‌کنند. به هر حال، بسیاری از بانک‌های بزرگ روسیه در نهایت تحریم شدند و روسیه بیش از پیش منزوی‌تر شد. این مساله دولت روسیه را وادار کرد تا تجارت خود را با دوستان باقی‌مانده‌اش با نسخه بسیار کوچک‌تر سوئیفت ادامه دهد. در این میان، چین نیز، به عنوان بخشی از کمپین خود برای کاهش وابستگی خود به سیستم مالی غرب و استفاده از دلار، سعی دارد جایگزینی برای سوئیفت ایجاد کند.

ابراز نگرانی اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول از تجزیه بیشتر سیستم پرداخت جهانی

به گزارش سی ان بی سی، گیتا گوپینات، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول، در یک وبینار گفت که اهمیت روزافزون پرداخت‌های دیجیتال ریسکی جدی برای سیستم‌های پرداخت بین‌المللی به همراه دارد. او معتقد است که اگر این کار را درست انجام دهیم، “پلتفرم‌های دیجیتال می‌توانند به گونه‌ای طراحی شوند که تعادل خوبی بین کارایی، امنیت و پایداری ایجاد کنند، و در عین حال از تجزیه شدن نیز جلوگیری می‌شود”.

با وجود اینکه سیستم‌های پرداخت دیجیتال می‌تواند به یکپارچگی اقتصادی بهتر منجر شود، اما اگر بلوک‌هایی از کشورهای مختلف به دلیل سیاست‌های ژئوپلیتیکی از سیستم پرداخت بین‌المللی دور شوند، این خود می‌تواند باعث چندپارگی اقتصادی شود.

خاورمیانه؛ پیشرو در زیست‌بوم ارز خارجی در جهان

به گزارش فاینانس مگنتس، در سال 2021، مرکز «Dubai International Financial Center» دبی 996 شرکت را ثبت کرد که بالاترین میزان در تاریخش است. نرخ‌های پایین مالیات شرکت‌ها و مقررات مالی شفاف نقش مهمی در افزایش محبوبیت منطقه در میان بروکرها دارند. خاورمیانه در 5 سال گذشته به مقصد اصلی بروکرهای ارزهای خارجی و قراردادهای سریع‌ترین اقتصادهای جهان تبدیل شده است.

 

این گزارش بر اساس تازه‌ترین اخبار تا انتهای روز تکمیل می‌شود.

 

مترجم: فرزانه اسکندریان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  6  =