کلاهبرداری ۳۰۰ میلیونی از متقاضی “طرح نهضت ملی مسکن”

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی فردی خبر داد که به بهانه مهلت ویرایش اطلاعات فردی متقاضیان نهضت ملی مسکن اقدام به ارسال پیامک های جعلی و برداشت از حساب شهروندان می کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این پرونده برداشت غیر مجاز گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط شهروند مالباخته مبني بر برداشت 300 میلیون ریال بصورت غير مجاز از حساب بانكي وی پس از ورود به لینکی ناشناس، بررسي موضوع در دستور کار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: شاکی اظهار داشت پس از دریافت پیامکی با عنوان “آغاز مهلت ویرایش اطلاعات فردی متقاضیان نهضت ملی مسکن” و ورود به لینک معرفی شده برنامه ای با عنوان اپلیکیشن دولت همراه دانلود و جهت احراز هویت مبلغ 50 هزار ریال پرداخت کردم و پس از آن کل موجودی حساب که 300 میلیون ریال بود برداشت شد.

اين مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به پرداخت وجه كرده است، درگاهي جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است و اپلیکیشن جعلی نیز با دسترسی به پیامک ها اقدام به سرقت رمز دوم یکبار مصرف کرده و با دسترسی به لیست مخاطبین پیامک مذکور را برای سایر افراد ارسال می نماید.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: با اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شدند و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام محترم قضایی شد.

سرهنگ مرتضوی گفت: با توجه به اعلام وزارت راه و شهر‌سازی، متقاضیان صرفاٌ به سامانه “سمن” به نشانی saman.mrud.ir مراجعه نمایند و از مراجعه به لینک های ناشناس که از طریق پیامک با سرشماره های شخصی ارسال می شود خودداری و به هیچ عنوان برای دریافت خدمات مذکور اقدام به نصب اپلیکیشن نکنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  60