نوسان قیمت طلا و سکه/ دلار در کانال ۲۸ هزار تومانی

قیمت طلا، سکه و دلار امروز ۱۴۰۱/۰٢/۰۷

بازار دلار و سکه امروز نواساناتی داشته بطوریکه قیمت دلار از صبح در رفت و برگشت کانال 27 و 28 هزار تومانی بود. سکه امامی نیز با کاهش ۷۵ هزار تومانی که تجربه کرد، سیزده میلیون و یکصد و شصت و پنج هزار تومان معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار همچنان روز گذشته وارد کانال ۲۸ هزار تومانی شد و امروز از صبح به سمت ظهر در کانال ۲۷ و ۲۸ هزار تومانی نوسان داشته است. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را حدود ۲۷,۹۲۰ تا ۲۸,۰۲۰ تومان اعلام کرده‌اند که در طول روز اندکی رو به افزایش بوده است.

دلار فردایی نیز در این کانال‌ها، همین روند را دارد و به ۲۸,۱۲۰ تومان هم رسیده است. روز گذشته، آغاز معاملات دلار در کانال‌های تلگرامی با قیمت ۲۷,۸۶۰ تومان بود. کف قیمت، ۲۷,۸۶۰ و سقف آن ۲۸,۰۵۰ تومان ثبت شد. آخرین معامله فردایی نیز با نرخ ۲۷,۹۴۰ تومان انجام شد. این در حالی است که معامله فردایی دلار، طبق قانون ممنوع است.

امروز قیمت دلار در صرافی ملی بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۲۵۳۳۰ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و به یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۶۰۵ تومان رسیده است. این رقم نسبت به دیروز بیشتر است.

اما قیمت سکه طرح جدید روند افزایشی داشت و ۱۳ میلیون و ۸۰ هزار تومان ثبت شده است. اما تا لحظه تنظیم این خبر با کاهش ۷۵ هزار تومانی که تجربه کرد، سیزده میلیون و یکصد و شصت و پنج هزار تومان معامله شد.

همچنین، قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با نرخ ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و به قیمت ۱,۸۹۴٫۶۸ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی در بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است.

به نقل از ایسنا، ندپرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در یک‌ کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که وضعیت فعلی مذاکرات وین چگونه است و چه چیزی موجب تداوم وقفه پیش آمده در روند آن شده است، گفت: ما هنوز هیچ سفری به وین را پیش‌بینی نمی‌کنیم.

او ادامه داد: با هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا که پیام‌ها را انتقال می‌دهد، مستقیما در تماسیم. ما همچنان امید داریم توافق وین انجام شود اما تنها در صورتی می‌توان به آن دست یافت که ایران آماده نهایی کردن توافق وین بدون مطرح کردن مسائلی باشد که خارج از چارچوب برجام هستند.

دنیای اقتصاد نوشت: همچنین وزیر خارجه آمریکا در کمیته سیاست خارجی مجلس سنا در مورد خارج کردن سپاه از فهرست تروریستی وزارت خارجه گفت: گذاشتن سپاه در این لیست از آغاز اشتباه بوده چون فایده اش از هزینه‌‌اش کمتر است.

همچنین خبرگزاری تسنیم از قول یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده نوشت: «رفتن وزرا در صورت توافق به وین، از چند ماه پیش مطرح بوده ولی تاکنون زمان آن نامشخص است و تا زمانی که آمریکا خطوط قرمز ایران را نپذیرد، چنین اتفاقی‌ نمی‌افتد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  5