تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز در فروردین ماه سال جاری

صالح آبادی می گوید در زمینه فروش نفت به رقم‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ۱۱ میلیارد دلار در فروردین ارز تخصص داده‌ایم افزود: وضعیت خوب است و خوشبختانه نسبت به سال گذشته در زمینه تخصیص ارز به جایگاه ارزشمندی رسیده ایم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از صدا و سیما، دکتر علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره نوسانات اخیر بازار ارز، با بیان اینکه درآمد‌های ارزی کشور در قیاس با سال گذشته بهتر شده است، تصریح کرد: درآمد‌های ارزی صادرات‌های صورت گرفته به خصوص صادرات نفتی وصول شده است و در همین فروردین اوضاع خوبی در حوزه درآمد‌های ارزی داشته ایم.

وی با بیان اینکه ۱۱ میلیارد دلار در فروردین ارز تخصص داده‌ایم افزود: وضعیت خوب است و خوشبختانه نسبت به سال گذشته در زمینه تخصیص ارز به جایگاه ارزشمندی رسیده ایم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه، بازار متشکل ارزی وضعیت خوبی دارد، تاکید کرد: صادرکنندگان اسکناس‌های خود را می‌آورند و در سامانه نیما قیمت‌ها از ثبات خوبی برخوردار است لذا در زمینه تامین منابع ارزی هیچ مشکلی نداریم.

صالح آبادی، در پاسخ به سؤالی درباره ارز‌های بلوکه شده کشور در برخی کشور‌های خارجی، گفت: مطالبات ما از انگلیس وصول و حتی از آن پول استفاده نیز شده است. درباره سایر وجوه مسدودی نیز به مرور زمان اطلاع رسانی کرده ایم و نیز خواهیم کرد. باید در مجموع گفت که روند کار به خوبی پیش می‌رود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سرنوشت مذاکرات هسته‌ای و تاثیر توافق یا توافق نکردن با طرف‌های ۴+۱ بر بازار ارز ایران با بیان اینکه رقم‌های اعلام شده برای آینده قیمت ارز، صحیح و کارشناسی نیست، گفت: این رقم‌ها برای تحت تاثیر گذاشتن ثبات بازار ارز است، من سوال می‌کنم مگر در سه سال گذشته که ما تحریم بوده ایم ارز کشور تامین نشده است؟، ما همین الان ظرفیت تولید نفت و فرآورده‌های آن را به دوران قبل تحریم بازگردانده‌ایم.

صالح آبادی اضافه کرد: ما در زمینه فروش نفت به رقم‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم و تمامی درآمد‌های فروش نفت را وصول می‌کنیم، بنابر این حتی اگر برجام هم نباشد، تامین ارز در کشور به نحو مناسبی انجام خواهد شد و هیچ مشکلی در بازار ارز نخواهیم داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  2