۵ فیلم عالی با محوریت زنان در جامعه

جدای از سرگرم شدن و لذت بردن از فیلم و بازی هنرمندان مورد علاقه مان یک اثر سینمایی باید آموزنده و حاوی پیامی برای مخاطب باشد. بسیاری از فیلم هایی که از دیدگاه بینندگان مورد تحسین واقع شده اند به دلیل همین پیام هاییست که می گیرند، مثلا به چالش کشیدن برخی مشکلات و نشان دادن معظلات اجتماعی همه از خصوصیات فیلم های خوب خارجی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این مقاله میخواهیم به برخی فیلم هایی که محوریت آنها زنان است اشاره نمائیم و حتی نحوه دانلود فیلم ها را بیان کنیم.

فیلم هایی با موضوع زنان

1- لبخند مونا لیزا

فیلم لبخند مونالیزا

لبخند مونا لیزا (Mona Lisa Smile) فیلمی در ژانر رمانتیک و درام به کارگردانی مایک نیوول است که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. این فیلم توسط رولوشن استودیوز تولید و توسط کلمبیا پیکچرز منتشر شده است؛ بازیگرانی همچون؛ جولیا رابرتز،کیرستن دانست، جولیا استایلز، مگی جیلنهال، جنیفر گودوین، دومینیک وست، ماریان سلدس، مارسیا گی هاردن، جان اسلتری، ماریان سلدس، توفر گریس در این فیلم بازی می کنند. یک استاد هنر آزاد اندیش به دختران محافظه کار ولزلی دهه 1950 می آموزد که نقش های اجتماعی سنتی خود را زیر سوال ببرند.

2- جوی

جوی (Joy) فیلمی آمریکایی در سبک زندگینامه‌ای و درام به نویسندگی و کارگردانی دیوید او. راسل است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و همچنین جنیفر لارنس برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی شد.از بازیگران این فیلم میتوان به؛ جنیفر لارنس، رابرت دنیرو، ادگار رامیرز، داین لد، ویرجینیا مادسن، ایزابلا روسلینی، بردلی کوپر اشاره کرد. فیلم داستان یک خانواده در طول ۴ نسل است. زنی بنام جوی یکی از اعضای این خانواده است که تلاش می کند تا بنیانگذار یک کسب و کار عظیم خانوادگی باشد.

3- حق رای

فیلم سینمایی حق رای یا سافرِجت (Suffragette) فیلمی درام به کارگردانی سارا گورون است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. مریل استریپ، هلنا بونهام کارتر، آن ماری داف، کری مولیگان، بن ویشاو، برندن گلیسون، فینبار لینچ در این فیلم حضور دارند. این فیلم به جنبش طرفداران حق رای زنان در بریتانیا در اوایل قرن بیستم می‌پردازد و نخستین فیلمی است که اجازه پیدا کرده در پارلمان بریتانیا فیلمبرداری شود. این درام تاریخی در مورد مبارزه زنان بریتانیا برای کسب حق رای در دهه بیست. به نظر کارگردان فیلم، این بخشی از تاریخ بریتانیا است که خوب بازگو نشده، داستان زنانی که به خاطر حقوق شان مبارزه کردند، زندانی شدند و مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفتند. زنانی که در آن زمان صدایشان شنیده نمی‌ شد.

4- فریدا

فریدا (Frida) عنوان فیلمی است به کارگردانی جولی تایمور محصول سال ۲۰۰۲ با بازی سلما هایک، آلفرد مولینا و آنتونیو باندراس. این فیلم درباره زندگی نقاش مکزیکی سورئالیست فریدا کالو است و از رمانی به نام فریدا:زندگی‌نامه‌ ای از فریدا کالو (۱۹۸۳) نوشتهٔ هایدن هررا اقتباس شده‌است. در این فیلم هایک در نقاش فریدا و مولینا در نقش همسرش دیه‌گو ریورا بازی می‌ کنند. هایک برای بازی در این نقش نامزد دریافت جایزهٔ اسکار بهترین هنرپیشه نقش اول زن شد و355 موسیقی فیلم و چهره‌ پردازی آن جوایز اسکار آن سال را به دست آوردند. فریدا که در آن زمان دانش آموز بوده، و درگیر اولین رابطه عاشقانه اش می‌شود، برای اولین بار دیه گو ریورا را در آتلیه نقاشی خود می‌ بیند. چندی بعد فریدا دچار یک تصادف جدی اتوبوس می‌شود که در ۱۸ سالگی او را به شدت مجروح می‌کند، ستون فقراتش خرد شده، و پایش هم از چند جا می‌شکند.

خواهرزاده فریدا کالو واقعی، آنقدر تحت تأثیر این فیلم قرار گرفت که به سلما هایک یکی از گردنبندهای کالو را هدیه کرد؛ و در ابتدا ماریسا تومی برای نقش فریدا در نظر گرفته شد و نیز جنیفر لوپز به بازی در نقش فریدا کالو بسیار علاقه داشت. همچنین مدونا که طرفدار فریدا کالو است و صاحب برخی از اثرات هنری اش او نیز هست، مایل بود نقش فریدا را بازی کند. البته خود سلما هایک برخی از نقاشی‌های این فیلم را نقاشی کرد. اما درباره نقش ریورا، آلفرد مولینا به دلیل بازی در نقش دیگو ۵۰ پوند (۲۳ کیلوگرم) به وزن خود اضافه کرد؛ و نیز رابرت دنیرو در زمان تولید فیلم به نقش دیگو ریورا علاقه داشت.

5- ارین براکویچ

فیلم

ارین براکویچ (Erin Brockovich) فیلمی در ژانر بیوگرافی، درام و عاشقانه به کارگردانی استیون سودربرگ محصول سال ۲۰۰۰ است. از بازیگران این فیلم می‌ توان جولیا رابرتس، پیتر کایوتی، آرون اکهارت، آلبرت فینی، مارگ هلگنبرگر، اسکارلت پامرز را نام برد. زن جوانی به اسم «ارین براکویچ» (جولیا رابرتس) با داشتن سه فرزند و در حالی که از شوهرش طلاق گرفته و بیکار است، پس از گذراندن ماجراهایی موفق می‌ شود به عنوان دستیار یک وکیل شروع به کار کند. گرچه هیچ‌ کس او را در این شغل جدیدش جدی نمی‌ گیرد، اما طولی نمی‌کشد که تقریباً به تنهایی یک شرکت قدرتمند که متهم به آلوده کردن منبع آب شهر، است را سرنگون می‌ سازد.

این فیلم برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن و کاندیدای ۴ اسکار دیگر (کاندیدای اسکار بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی-کاندیدای اسکار بهترین کارگردانی، کاندیدای اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و کاندیدای اسکار بهترین فیلم) در سال ۲۰۰۱ شد.

دانلود سریال و فیلم های جدید در رسانه نیکی دیلی با بهترین کیفیت پیشنهاد می گردد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  ⁄  8  =