استراتژی گوگل برای ورود به حوزه بلاکچین

گوگل برخی از جزئیات پروژه وب۳ و همچنین استراتژی‌های بلاکچین خود را منتشر کرد. سوندار پیچای، مدیرعامل شرکت آلفابت و گوگل هفته گذشته از این جزئیات پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، گوگل برخی از جزئیات پروژه وب۳ و همچنین استراتژی‌های بلاکچین خود را منتشر کرد. سوندار پیچای، مدیرعامل شرکت آلفابت و گوگل هفته گذشته از این جزئیات پرده برداشت.

پیچای در پاسخ به استراتژی گروه آلفابت در صنعت وب۳ گفت: « همیشه نوآوری مقدم است. در وب۳ ما به دنبال بلاکچین هستیم و چنین تکنولوژی قدرتمند و جذابی می‌تواند کاربردهای بسیار متنوعی داشته باشد.»

به عنوان یک شرکت ما به دنبال این هستیم که می‌توان در اکوسیستم شریک بود و ارزش افزوده ایجاد کرد.

مدیرعامل گوگل گفت، در مجموع من فکر می‌کنم تکنولوژی به نوآوری خود ادامه خواهد داد و ما باید حامی نوآوری بوده و رویکردمان در همین مسیر باشد.

بخش کلود گوگل اخیر گروهی را تشکیل داده تا کسب‌وکاری را حول کاربردهای بلاکچین ایجاد کنند. ریچارد ویدمن، رئیس بخش راهبرد دارایی‌های دیجیتال واحد کلود گوگل می‌گوید این گروه در نظر دارد تا چند متخصص حوزه بلاکچین را استخدام کند. هدف از این گروه بخش مالی غیرمتمرکز است.

وی افزود گوگل در حال حاضر خدماتی را در نظر گرفته که بتواند به طور مستقیم به توسعه‌دهندگان در فضای بلاکچین کمک کند. توماس کوریان مدیرعامل کلود گوگل چند حوزه از جمله بخش خرده فروشی و خدمات بهداشتی درمانی را شناسایی کرده است.

بر اساس گزارش هفته گذشته بلومبرگ، شیوکومار ونکاتارمن، نایب رئیس گوگل هم در حال حاضر در حال راه‌اندازی واحدی است که روی بلاکچین و دیگر تکنولوژی‌های ذخیره داده و محاسبات توزیع‌یافته نسل بعدی تمرکز دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

57  −  56  =