درخواست سه شرکت اماراتی برای خرید گاز از ایران

ایبنا – مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز از درخواست سه شرکت اماراتی برای خرید گاز از ایران خبر داد و گفت: فسخ و یا ادامه قرارداد کرسنت بستگی به مذاکرات آتی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سید رضا کسایی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش درخواست شرکتهای اماراتی برای خرید گاز از ایران، اظهار داشت: در حال حاضر حداقل 3 شرکت اماراتی برای خرید گاز مراجعه کرده و آمادگی خود را برای دریافت گاز ایران با قیمتهای بین المللی اعلام کرده اند.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز در مورد اظهار نظر اخیر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم تامین منافع ملی با اجرای قرارداد کرسنت و فسخ این قرارداد گازی، بیان کرد: اینکه نمایندگان مجلس اعلام کرده اند که قرارداد فعلی کرسنت منافع ملی را رعایت نمی کند، بحث کاملا منطقی است.

وی با تاکید بر این موضوع که فسخ و یا ادامه قرارداد گازی کرسنت به مذاکرات آتی دو طرف بستگی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر مکاتبات شرکت کرسنت آغاز شده است.

کسایی زاده پیشتر نیز در گفتگو با مهر با بیان اینکه هم اکنون ایران گزینه های زیادی برای صادرات گاز در اختیار دارد، گفته بود: به غیر از کرسنت، متقاضیان دیگری از امارات خواهان خرید گاز از ایران هستند، که نتایج بررسی ها در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

گفتنی است، در حال حاضر عملیات ساخت خط لوله سیری- عسلویه به عنوان طولانی ترین پروژه خط لوله انتقال گاز در خلیج فارس (به طول 287 کیلومتر) مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد.

پیش بینی می شود در صورت تکمیل ساخت این خط لوله، گاز تولیدی میدان مشترک سلمان، به جای امارات، برای استفاده در شبکه داخلی به عسلویه منتقل شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄    =  3