آمادگی بانک توسعه صادرات برای اعطای تسهیلات به صادرکنندگان

ایبنا – مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: فرصت استفاده از تسهیلات ریالی و ارزی بانک توسعه صادرات ایران برای تمامی صادرکنندگان کشور فراهم است و این بانک هیچ محدودیتی برای پرداخت آن ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، کوروش پرویزیان به مناسبت آغاز نوزدهمین سال فعالیت بانک توسعه صادرات ایران گفت: بانک توسعه صادرات ایران، منابع مختلفی را برای اعطای تسهیلات و تامین منابع لازم مشتریان خود فراهم کرده که منابع بانک، حساب ذخیره ارزی، خطوط ریفاینانس، منابع بانک توسعه اسلامی و منابع مصوب در قوانین بودجه سالانه کشور از آن جمله است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با بیان گسترش فعالیت این بانک در داخل کشور گفت: شعبه ایلام این بانک در ماه گذشته افتتاح شد و در سالجاری در شهرهای قزوین، سمنان، شهرکرد، سنندج، اردبیل، بیرجند و بجنورد شعبه این بانک تاسیس می شود.

وی تصریح کرد: در سال 87 مبلغ 5716 میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده که نشان می دهد تسهیلات اعطایی این بانک 2 برابر سال قبل بوده است.

پرویزیان با بیان اینکه 404 میلیون دلار در سال 87 ضمانت نامه ارزی صادر شده است، گفت: حجم تسهیلات ارزی بانک توسعه صادرات ایران به بیش از 601 میلیون دلار رسیده است.

وی از گسترش روابط کارگزاری با بانکهای بین المللی خبر داد و گفت: بانک توسعه صادرات ایران تاکنون با 700 بانک داخلی و خارجی روابط کارگزاری بانکی دارد تا امکان خدمات رسانی بیشتری را برای مشتریان فراهم آورد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران تصریح کرد: گسترش شبکه کارگزاری به منظور تسهیل روابط بانکی بین‏المللی، همواره مدنظر بانک توسعه صادرات ایران بوده است و این بانک توانسته با معتبرترین بانکهای کشورهای مختلف در تمامی قاره ها روابط کارگزاری برقرار کند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد اعتبار اسنادی واردانی در سال 87 از قاره های آسیا و اروپا در این بانک گشایش شده است، گفت: حجم اعتبارات اسنادی وارداتی گشایش یافته در بانک توسعه صادرات در تمامی قاره ها بالغ بر 960 میلیون دلار است.

پرویزیان بیشترین گشایش اعتبار اسنادی صادراتی در سال گذشته را نیز مربوط به قاره های آسیا، اروپا و آمریکا دانست که مبلغ آن بالغ بر 2 میلیارد دلار بوده است.

وی در ادامه به قراردادهای اعتبار خریدار اشاره کرد و گفت: در سال 86 و 87 تعداد 50 قرارداد اعتبار خریدار توسط این بانک منعقد شده و تاکنون 42 قرارداد به مرحله اجرایی و استفاده درآمده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: تعداد 40 قرارداد از مجموع این قراردادها مربوط به اروپا و آمریکا و آسیا و اقیانوسیه مربوط است و 10 قرارداد دیگر نیز به قاره آفریقا اختصاص دارد.

وی مجموع این قراردادها را بیش از یک میلیارد و 871 میلیون دلار دانست که تاکنون طی این دوسال 337 میلیون دلار مورد استفاده قرار گرفته است.

پرویزیان با اشاره به پروژه‌هایی که توسط بانک توسعه صادرات تامین مالی می‌شود، خاطرنشان کرد: اغلب پروژه‌هایی که از سوی بانک توسعه صادرات، مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند، در چارچوب فعالیتهای بشردوستانه و انسانی مانند سدسازی، نیروگاه آبی و برقی، محصولات غذایی و کشاورزی وغیره است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  −    =  60