تعداد بانک‌های عامل کمتر می‌شود، منابع افزایش می‌یابد

ایبنا – وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای افزایش منابع طرح‌های زودبازده و کاهش تعداد بانک‌ها برنامه‌ریزی شده است.‌

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از وزارت اقتصاد و دارایی ایران ، سیدشمس‌الدین حسینی در جمع خبرنگاران در استان گیلان در‌باره وضعیت بنگاه‌های زودبازده افزود: امسال اصل سیاست بنگاه‌های زودبازده به عنوان یکی از سیاست‌های اصولی دنبال می‌شود.وی ادامه داد: آنچه امروز دغدغه داریم اینکه منابع به صورت موثرتر و بهره‌ورتر به کار گرفته شود.
حسینی از برنامه‌ریزی در‌باره بانک‌های عامل خبر داد و تصریح کرد: برای اینکه تعداد بانک‌های عامل محدودتر شود و منابع افزایش پیدا کند، برنامه‌ریزی صورت گرفته است.


وزیرامور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: با تمرکز روی چند بانک از جمله بانک ملی، صنعت و معدن و بانک کشاورزی در مدیریت منابع موفق‌تر هستیم.
وی به وضعیت چای و در سبد خانوار قرار گرفتن آن اشاره کرد و گفت: آنچه مسلم است اینکه حل مشکلات چای بیش از هر چیز نیازمند یک ساز و کار، مدیریت و برنامه‌ریزی بوده است.
حسینی اضافه کرد: مصوبات اخیر هیئت دولت با پیدا کردن راهکار قانونی لازم منجر به احیای سازمان چای شد که این سازمان در ظرفیت قانونی ایجاد می‌شود و مصوبه آن نیز ابلاغ شده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه صنعت و تجارت چای در قالب برنامه‌ریزی شده، انسجام می‌یابند، اظهار داشت: با اجرای این مصوبه اتفاقی که خواهد افتاد اینکه به جای قرار گرفتن چای در سبد خانوار، به عنوان یک چای مطلوب و با کیفیت مورد استفاده قرار گیرد.
وی چای ایرانی را دارای شهرت جهانی دانست و تصریح کرد: چای ایرانی به عنوان یک محصول مطلوب همانگونه که دارای شهرت جهانی است، می‌تواند ذائقه مصرف ایرانی را نسبت به خود پیدا کند.
حسینی با اشاره به اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که خانوارهای ایرانی قدرت انتخاب خود را پیدا کنند، خاطرنشان کرد: کالاهای ایرانی مناسب با ذائقه مردم معرفی می‌شوند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: قرار گرفتن چای ایرانی در سبد خانوار به صورت دستوری نیاز نیست بلکه چای به لحاظ کیفی این قابلیت را دارد که مورد مصرف قرار گیرد.
وی حمایت لازم و منطقی از کشاورزان کشور را از مواردی عنوان کرد که در دولت مطرح شده و پیگیری می‌شود.
حسینی در باره افزایش تعرفه متوسط چای و برنج گفت: تلاش می‌شود با استفاده از ابزارهای تعرفه فصلی به ویژه در فصول برداشت که عرضه داخلی زیاد است، حمایت لازم از کشاورزان صورت گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  −    =  16