مصوبه ارایه تسهیلات بانکها به قوت خود باقی است

ایبنا – بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که مصوبه شماره ‪ ۵۹۱‬مجمع عمومی بانک‌ها در هفت بند تکالیفی را برای بانک‌های کشور در خصوص ارایه تسهیلات تعیین نموده و این مصوبه همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک در پی انتشار مطالبی در برخی از رسانه‌ها در خصوص علت صدور ابلاغیه مجدد بانک مرکزی درباره مصوبه ‪ ۵۹۱‬مجمع عمومی مشترک بانک‌ها توضیحاتی را ارائه کرده است که متن آن برای تنویر افکار عموری به شرح ذیل می‌باشد.


مصوبه شماره ‪ ۵۹۱‬مجمع عمومی بانک‌ها در هفت بند تکالیفی را برای بانک‌های کشور در خصوص ارایه تسهیلات تعیین نموده است. با توجه به این که بخشی از تکالیف مطروحه در مصوبه یاد شده (بندهای ‪ ۱‬الی ‪ (۴‬قبلا در ماده ‪ ۳‬بسته سیاستی نظارتی سال ‪ ۱۳۷۸‬ذکر گردیده بود به منظور اجتناب از صدور بخشنامه های تکراری و تاکید بر جایگاه قانونی بانک مرکزی، طی بخشنامه شماره مب/ ‪ ۲۴۳۵‬مورخ ‪ ۱۳۸۷/۶/۳۱‬مقرر شد که ماده ‪ ۳‬بسته سیاستی نظارتی جایگزین مصوبه یاد شده گردد.
با دقت در محتوای مصوبه شمار ‪ ۵۹۱‬ملاحظه می‌شود که آنچه منظور بخشنامه بانک مرکزی بوده انطباق ماده ‪ ۳‬و تبصره‌های آن با بندهای ‪ ۱‬الی ‪ ۴‬مصوبه ‪ ،۵۹۱‬موضوع اعطای تسهیلات و منوط نمودن انجام آن به تصمیم‌گیری در کار گروه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری و کارگروه مسکن می‌باشد.
ازاین رو، به منظور رفع شبهه برای بانک‌ها و جهت تصریح و تاکید بر این که مواد دیگر مصوبه ‪۵۹۱‬همچنان به قوت خود باقی است این بانک مبادرت به صدور بخشنامه ‪ ۷۷۴۴۴‬مورخ ‪ ۱۳۸۸/۴/۱۰‬نموده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =