فعالیت بورسی شرکتهای تعاونی سهامی عام جدی تر شد

ایبنا – معاون نظارت و توسعه تعاونیهای وزارت تعاون از انجام مذاکره با سازمان بورس برای ایجاد شرایط حضور تعاونیهای سهامی عام در بورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

عبدالمجید غریب رضا در گفتگو با مهر در ارتباط با فعالیت شرکتهای تعاونی در بورس با اعلام این خبر که برای طی شدن مراحل قانونی با سازمان بورس مذاکراتی صورت گرفته است، گفت: تعاونیهای واجد شرایط، در قالب شرکت تعاونی سهامی عام فعالیت بورسی انجام می دهند.

معاون نظارت و توسعه تعاونیهای وزارت تعاون اظهار داشت: تعاونیهایی که بتوانند شرایط فعالیت بورسی داشته باشند می توانند پس از تشکیل تعاونی سهامی عام و انجام پذیره نویسی در بورس، فعالیت خود را در این بخش آغاز کنند.

نحوه حضور تعاونیها در بورس طراحی می شود

غریب رضا در ادامه افزود: سازمان بورس نیز در مذاکرات اعلام کرده است که بر اساس ضوابط خود طراحی نحوه حضور تعاونی های سهامی عام در بورس را انجام خواهد داد.

به گفته وی هم اکنون در بخش تعاون چند گرایش برای این کار تقاضا دارند که البته حائز شرایط نیز هستند، ولی در این مورد کار کارشناسی انجام می شود.

معاون وزیر تعاون در پاسخ به این سئوال که از چه زمانی تعاونیهای سهامی عام به صورت عملی وارد فعالیت بورسی می شوند؟ گفت: در این زمینه لازم است تا مقررات حضور تعاونیها در بورس فراهم شود.

به گزارش مهر، برنامه ریزی و اقدام به حضور تعاونیها در فعالیتهای بورسی یکی از مهم ترین اولویتهای وزارت تعاون محسوب می شود که توسط محمد عباسی وزیر تعاون به عنوان اقدامات 4 سال آینده بخش تعاون اعلام شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  1