واردات برنج‌های تاریخ گذشته خارجی در بسته‌بندی‌های جدید

ایبنا – منابع تجاری در امارات متحده عربی اعلام می‌کنند: برخی از واردات برنج به ایران، از امیرنشین‌های امارات از راه ارسال برنج‌های از تاریخ گذشته پاکستانی و هندی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک این منابع می‌گویند: این برنج‌ها که بعضا از سال‌ها پیش در انبارهای کشور مبدأ و یا امارات به عنوان واسطه انبار شده و از تاریخ واقعی آن گذشته است، توسط سودجویان در بسته‌بندی‌های جدید با تاریخ‌های جعلی به ایران و برخی کشورهای دیگر صادر می‌شود.

 به گزارش خبرنگار «تابناک»، برخی از این سودجویان، با مخلوط کردن این برنج‌ها با برنج‌های تازه، به این ترتیب که برنج از تاریخ گذشته را در قسمت انتهایی گونی‌های خود قرار می‌دهند و برنج تازه را روی آن می‌ریزند، به ایران صادر می‌شود و اینها همه در حالی است که این روش، سال‌هاست که در امارات انجام می‌شود.

 این منابع می‌افزایند: همچنین برخی از شاهزادگان میانی رژیم امارات و به ویژه مأموران دولتی در بنادر این کشور با این سودجویان همکاری می‌کنند.

بنابر این گزارش، این وضعیت درباره چای و سیگار نیز اعمال می‌شود، به گونه‌ای که به تازگی برخی از سیگارها با توتون‌های تقلبی از جمله با خاک اره چوب و توتون مخلوط شده و در بسته‌بندی‌های شیک به ایران و عراق صادر می‌شوند.

گفتنی است، صادرات برنج‌های از تاریخ گذشته در چند سال اخیر از امارات به عراق نیز افزایش یافته است، به گونه‌ای که این وضعیت در حالی است که در کاخ‌های امرای امارات، برنج‌های درجه یک ایرانی برای ایران چاق و چله این کشور پخته می‌شود.

این منابع خواستار کنترل هر چه بیشتر دولت ایران بر این وضعیت هستند و بر این باورند که این برنج‌ها سالیان سال از تعاونی‌های مرزنشینان، وارد مناطق مرزی ایران شده‌اند.

آنان با بیان این که امکانات چاپ روی برخی از گونی‌های برنج در امارات به تازگی افزایش یافته، می‌گویند، ابتکار جدید این سودجویان در بسته‌بندی این برنج‌ها در کیسه‌های ده و پنج کلیویی افزایش یافته و در نوع خود برای نخستین بار با استفاده از مخلوط کردن برنج‌های نو و کهنه رو به افزایش است.

آنان بر این باورند، نام‌های بسیاری از برنج‌هایی که با عناوین گوناگون وارد کشور می‌شود، جعلی است و یک تاجر برنج، امکان دارد از ده نام گوناگون برای یک برنج استفاده کند.

همچنین بسیاری از کارگران هندی در امارات برای پر کردن این کیسه‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  −  51  =