ترکیه ملزم به پرداخت ۲ میلیارد دلار غرامت به ایران شد

ایبنا – این مقام مسئول گفت‌: بر اساس حکم صادره دادگاه بین‌المللی لاهه در مورد شکایت ترکیه از ایران بر سر حجم و کیفیت گاز وارداتی، ترکیه متعهد به پرداخت دو میلیارد دلار غرامت به ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک این مقام مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: حکم صادره در خصوص شکوائیه‌ای که ترکیه به جهت قطعی گاز صادراتی به این کشور تسلیم دادگاه بین‌المللی کرده بود به طرفین ابلاغ شده و هر دو طرف ملزم به تبعیت از احکام صادره در این دادگاه بین‌المللی هستند.
وی ادامه داد: بر اساس حکم صادره ایران در بخشی از شکوائیه ملزم به پرداخت 700 میلیون دلار و در بخشی دیگر ترکیه متعهد به پرداخت دو میلیارد دلار شده است. البته هر کدام از طرفین می‌توانند اعتراض خود را تنظیم و به دادگاه لاهه تحویل دهند.
به گزارش فارس، طرف ترکیه‌ای بر اساس قرارداد منعقده بین دو کشور متعهد به دریافت حجم گاز لحاظ شده در قرارداد شده بود ولی از آنجا که این کشور در برخی مواقع ظرفیت دریافت این حجم گاز را نداشت از دریافت گاز تخصیصی بدین منظور امتناع و بهانه‌هایی از جمله عدم استاندارد بودن گاز صادراتی و کاهش مقدار آن در فصول سرد سال عنوان کردند.
اما در بررسی‌های آتی مشخص شد که گاز صادراتی ایران مطابق با استانداردهای جهانی بوده و هیچ‌گونه مشکلی بدین سبب توجه گاز صادراتی ایران نبوده است ضمن آنکه بر تغییر حجم گاز صادراتی ایران به ترکیه در قرارداد در فصول سرد تأکید شده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  +    =  43