مخالفت آمریکا با حضور ایران در نوباکو

ایبنا – معاون وزیر انرژی آمریکا با تاکید بر مخالفت کشورش با مشارکت ایران در خط لوله نوباکو گفت: نباید در شرایط فعلی ایران را منبع مطمئنی در زمینه نفت و گاز بدانیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دانیل پونمن معاون وزیر انرژی آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری نیویوروپ در مورد موضع آمریکا در قبال مشارکت ایران در نوباکو پس از اظهارات اخیر شرودر صدراعظم سابق آلمان در حمایت از حضور از ایران در این پروژه گفت: تامین گاز و نفت برای مصرف کنندگان بسیار مهم است و ما در شرایط حاضر بر روی کریدور جنوبی که نوباکو نیز شامل آن می شود متمرکز هستیم.

منظور وی از کریدور جنوبی انتقال نفت و گاز منطقه دریای خزر و آسیای مرکزی به اروپا است.

وی افزود: تا آن جایی که به مشارکت ایران مربوط می شود باید گفت مشکلات خاصی در این زمینه وجود دارد. تهران از تعهدات خود مربوط به برنامه هسته ای عدول کرده است.این امر باعث نگرانی جدی ما شده است. بنابراین به نظر من منطقی نیست که در شرایط فعلی از ایران با عنوان منبع مطمئن نفت و گاز یاد شود.

این سخنان در حالی مطرح می شود که به عقیده کارشناسان برای بهره برداری از ظرفیت کامل نوباکو باید گاز تولیدی ایران وارد این شبکه شود.

پونمن در مورد تلاش دولت های عربی برای جایگزینی دلار در معاملات نفتی گفت: برای من اظهار نظر در این خصوص مشکل است. اما مسلم این است که جهان برای مدتی طولانی به دلار امریکا اعتماد کرده است و من معتقدم این روند ادامه می یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄    =  8