وزیر اقتصاد: حذف یارانه‌ها در دستور کار دولت نیست

ایبنا – وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در بحث یارانه‌ها محور اصلی هدفمند کردن منابع است و حذف یارانه‌ها در دستور کار دولت نیست

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شمس‌الدین حسینی که به همراه هیأتی به شهرستان درگز سفر کرده بود، در شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: با اجرای این طرح به جای اینکه منابع در جاهای بیهوده تلف شود در راستای توسعه کشور هزینه می‌شود.

وی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را به عنوان ارکان اصلاح اقتصادی دانست و گفت: ما در کشوری هستیم که یکی از شعارهای دولت آن عدالت محوری است، در حالی که در سیستم کنونی 70 درصد یارانه‌ها توسط 30 درصد مردم استفاده می‌شود.

وزیر اقتصاد افزود: مثلاً در یارانه نان به دلیل قیمت پایین آرد، گرفتار قاچاق آرد و عدم توفیق در مصرف بهینه نان هستیم، به‌گونه‌ای که 30درصد از گندم کشور معادل 1500 میلیارد تومان تلف می‌شود که واقعاً اسراف است. اگر تکنولوژی تولید نان بهبود یابد با همین مقدار خیلی کارها می‌توان انجام داد.

حسینی طرح تحول اقتصادی را یک حماسه اقتصادی دانست و گفت: با اجرای کامل این طرح مزیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه کشور به فعل در می‌آید و آثار آن را می‌توان در شهرستان‌هایی مثل درگز مشاهده کرد.

دبیر کارگروه طرح تحولات اقتصادی فلسفه سفرهای استانی هیأت دولت را رویارویی مستقیم وزرا و مسئولین با مشکلات دانست و با اشاره به سند چشم‌انداز بیست ساله اظهار داشت: در این سند پیش‌بینی شده ایران در سال 1404 باید قدرت اول منطقه خصوصاً در بخش اقتصادی باشد که با توجه به تاریخ و گذشته ملت این کار دور از انتظار نیست، ولی باید برای آن تدبیر شود.

وی افزود: سیاست‌های کلی اصل 44 که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده در همین راستا است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یکی از موانع به فعل درآمدن ظرفیت‌های بالقوه را موانع مالی دانست و گفت: به فرموده رهبری باید خود را از این بن‌بست مالی خارج کنیم و این زمانی صورت می‌گیرد که توان حاکمیت را با توان مردم تلفیق کنیم، و دولت از حضور مردم در عرصه اقتصاد پشتیبانی کند و تلاش و کوشش شود تا منابع مالی غیردولتی به مناطق مختلف کشور گسیل شود.

حسینی بازسازی ساختارهای اقتصادی را زمینه اجرایی شدن اصل 44 دانست و اظهار داشت: از یک طرف محدودیت منابع مالی داریم و از طرف دیگر میلیاردها تومان پول کشور در ترافیک دود می‌شود و یا به دلیل ارزان بودن انرژی و عدم مصرف صحیح به هدر می‌رود. این ساختارهای غلط باعث می‌شود منابع در اختیار پیشرفت نباشد. لذا برای این مورد طرح تحول اقتصادی از سال‌ها قبل معرفی شده که مهمترین محور آن طرح هدفمند کردن یارانه‌هاست.

در ابتدای این مراسم فرماندار و نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت و مشکلات شهرستان ارائه کردند.

منبع:اکو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄    =  5