بانک تجارت آماده ورود به بورس های بین المللی شد

پس از رتبه بندی بین المللی و کسب رتبه B

بانک تجارت توانست به عنوان نخستین بانک بزرگ تجاری ایرانی رتبه «ظرفیت کافی جهت ایفای به موقع تعهدات» و «مناسب بودن ساختار مالی» را از یک موسسه معتبر بین‌المللی کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک موسسه Capital Intelligence که یکی از چهار موسسه برتر رتبه‌بندی در جهان است، رتبه B  را در کوتاه مدت و رتبه B+ را به لحاظ توان مالی به این بانک اعطا کرده است.

 رتبه B (در کوتاه مدت) بیانگر آن است که بانک تجارت از ظرفیت کافی جهت ایفای به موقع تعهدات مالی خود برخوردار است.  کسب رتبه B+ در حوزه توان مالی نیز نشانگر ساختار مالی مناسب این بانک برای مواجهه با ریسک است.

 همچنین در بلندمدت این بانک توانسته است با کسب رتبه BB- به بالاترین جایگاه ممکن با توجه به ریسک کشور (BB-) دست یابد، چرا که موسسات رتبه‌بندی جز در موارد خاص به بانک‌های کشورها رتبه‌ای بالاتر از رتبه ریسک کشور موردنظر اعطا نمی‌کنند.


در گزارش منتشر شده توسط موسسه Capital Intelligence به سهم قابل توجه بانک تجارت از منابع بازار پول کشور، ترکیب مناسب منابع سپرده‌ای و بالا بودن سطح کارآیی عملیاتی به عنوان نقاط قوت این بانک اشاره شده است. از جمله مزایای کسب این رتبه برای بانک تجارت، می‌توان به تسهیل امکان گسترش شبکه شعب خارج از کشور، تقویت روابط کارگزاری با بانک‌های خارجی و امکان اخذ خطوط اعتباری از بانک‌های خارجی با نرخ مناسب اشاره کرد. همچنین کسب رتبه B+ که نشان‌دهنده مناسب بودن وضعیت ریسک اعتباری بانک است، می‌تواند به افزایش ارزش سهام بانک تجارت و امکان خرید سهام این بانک توسط سرمایه‌گذاران خارجی منجر شود.

گفتنی است بانک تجارت سال گذشته به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های تجاری کشور در بازار بورس تهران پذیرفته شد.

قرار است این بانک طی دو سال آینده سرمایه خود را با بیش از 53 درصد افزایش از 10437 میلیارد ریال به 16 هزار میلیارد ریال برساند.

بنابراین گزارش مقدمه ورود بنگاه های اقتصادی به بورس های بین المللی رتبه بندی از سوی مراکز معتبر رتبه بندی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  −    =  44