موافقت بانک مرکزی با عرضه سکه در بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از دریافت نامه ای کتبی از بانک مرکزی مبنی بر موافقت با عرضه نقدی سکه طلا در بورس کالا خبرداد و گفت: بانک کارگشایی به عنوان عرضه کننده سکه موافق این کار نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکعلی صالح آبادی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه سازمان بورس از بانک مرکزی نامه ای رسمی مبنی بر موافقت این بانک برای عرضه نقدی سکه طلا در بورس دریافت کرده است، افزود: اما بانک مرکزی تنها مقام ناظر در اجرای این کار است. 

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: این در حالی است که بانک کارگشایی به عنوان عرضه کننده سکه طلا موافق عرضه نقدی سکه طلا در بورس نیست و برای اجرایی شدن این کار بورس کالا و بانک کارگشایی باید به نتیجه برسند.

وی گفت: با توجه به شرایط فعلی رونق بورس در حال حاضر حدود 50 تا 60 درصد حجم معاملات بورس توسط حقوقی ها و 40 تا 50 درصد معاملات نیز توسط حقیقی ها انجام می شود.

صالح آبادی بیان کرد: سازمان بورس سرمایه گذاران و ایرانیان مقیم خارج از کشور را مانند ایرانیان داخل کشور در معاملات بازار سهام تلقی می کند. 

این مقام مسئول در سازمان بورس افزود: البته با توجه به اینکه تمام این افراد با کد ایرانی خرید و فروش می کنند و دارای شناسنامه ایرانی هستند، قابل تشخیص نیست که کدام یک ایرانی داخل کشور و کدام یک ایرانی سرمایه گذار مقیم خارج از کشور هستند.

وی در مورد عرضه سهام باشگاههای استقلال و پرسپولیس در فرابورس اظهارداشت: سازمان بورس فعلا برنامه خاصی در این خصوص ندارد، البته برای پذیرش سهام این دو باشگاه در فرابورس باید درخواستی ارائه شده باشد تا بر اساس آن فرآیند پذیرش طی شود.


 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +    =  15