اجرای طرح کارت اعتباری خرید کارگران

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی از اجرای طرح کارت اعتباری خرید 1.5 میلیون تومانی کارگران با هماهنگی کانونهای کارگری و کارفرمایی پس از بررسی اجرا در بخش کارمندی خبر داد و گفت: بانک مرکزی تسهیلات سالجاری زودبازدها را اعلام می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حمید حاجی عبدالوهاب در گفتگو با مهر در خصوص آخرین اقدامات بعمل آمده برای اجرای طرح کارت اعتباری کارمندان گفت: با توجه به اینکه ایده طرح کارت اعتباری خرید کارمندان و در پی آن کارگران و بازنشستگان توسط وزارت کار ارائه شد ولی با نظر دولت مسئولیت آن به معاونت اقتصادی معاون اول رئیس جمهور سپرده شده است.

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی اظهار داشت: البته در این زمینه تقسیم کار صورت گرفته است و اجرای طرح به وزارت بازرگانی سپرده شد که به عنوان حلقه آخر طرح شناخته می شود.

حاجی عبدالوهاب ادامه داد: همچنین بخش صنعت‏، بانک مرکزی و تولیدکنندگان متقاضی حضور در طرح نیز در اجرای آن نقش دارند.

وی بایان اینکه از طریق معرفی کارکنان دستگاههای اجرایی، این بخش ها نیز در این طرح نقش خود را ایفا می کنند، خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی و اجرای طرح بر عهده بخش بازرگانی با مدیریت وزارت بازرگانی است.

حاجی عبدالوهاب در پاسخ به این سئوال که زمان اجرای طرح کارت اعتباری خرید کارگران چه مقطعی تعیین شده است؟ افزود: در حال حاضر با اجرای فاز اول آن برای کارکنان چند وزارتخانه، منتظر جواب و نتیجه کار و همچنین میزان استقبال مردم هستیم و پس از آن نیز به سراغ کارگران خواهیم رفت.

به گفته وی در مرحله اجرای طرح کارت اعتباری خرید کارگران باید از طریق انجام هماهنگی با کانونهای کارگری و کارفرمایی، مراحل انجام کار شکل گیرد.

وی در این زمینه که کارگران و کارفرمایان نسبت به اجرای طرح در بخش کارگری اعلام آمادگی کرده اند و هرگونه همکاری با وزارت کار را نیز می پذیرند، گفت: قطعا در مرحله اجرای طرح در بین کارگران کار با هماهنگی و همراهی شرکای اجتماعی انجام خواهد شد تا از این طریق راهکارهای مناسب اجرای طرح مشخص شود.

معاون وزیر کار و امور اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وضعیت اعتبارات و برنامه های سیستم بانکی در سالجاری برای توسعه طرح بنگاههای کوچک زودبازده نیز با اشاره به اینکه این طرحها هنوز هم در اولویت اجرای وزارت کار قرار دارد، بیان داشت: اخیرا قرار بود بانک مرکزی میزان تسهیلات و نحوه حمایت از زودبازده ها را در سالجاری مشخص و اعلام کند.

حاجی عبدالوهاب تاکید کرد: در اولین جلسه شورایعالی اشتغال، وضعیت زودبازده ها و همچنین برنامه های سیستم بانکی برای نحوه پرداخت تسهیلات در سالجاری بررسی خواهد شد.

به گزارش مهر، اجرای واگذاری طرح کارت اعتباری خرید 1.5 میلیون تومانی کارمندان دولت پس از تصویب توسط شورایعالی اشتغال وارد فاز اجرایی شد و در اولین اقدامات نیز کارمندان 4 وزارتخانه در تهران از مزایای آن برخوردار شدند.

همچنین یکی از مصوبات و برنامه های شورایعالی اشتغال در راستای حمایت از تولیدات و محصولات بنگاههای داخلی، اجرای طرح در بین کارگران و بازنشستگان بوده است که زمان آن به بعد از واگذاریها در بین کارمندان موکول شده است.

البته مدتی پیش شیخ الاسلامی وزیر کار و امور اجتماعی در اولین نشست خبری سالجاری خود از اجرای طرح در بین تمام مردم کشور و همه خانواده ها خبر داده بود به نحوی که به گفته وی برنامه دولت این است که هر خانواده حداقل یک کارت اعتباری خرید 1.5 میلیون تومانی داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄    =  8