پیش‌بینی ارزش طلا تا پایان هفته جاری

مهم‌ترین اتفاقاتی که در هفته گذشته در بازارهای جهانی رخ داد و بازار طلا را نیز تحت‌تاثیر خود قرار داد، به شرح ذیل است:قیمت طلا روز ابتدایی معاملاتی هفته گذشته تا روز چهارشنبه با روندی نزولی همراه بود و در مقطعی از زمان به قیمت1156/79 دلار نیز رسید و سپس تا پایان هفته با روندی صعودی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک یمت1156/79 دلار نیز رسید و سپس تا پایان هفته با روندی صعودی همراه شد.
در شروع هفته گذشته بنا به گزارش سایت Kitco، قیمت طلا مجددا با روندی نزولی همراه شد که علت عمده آن چشم‌انداز رو به بهبود بحران بدهی در اروپا، رشد شاخص تولیدات صنعتی در اروپا در بازه زمانی ماه مه تا آوریل، نیاز به خرید طلا به عنوان کالایی جایگزین و ایمن برای سرمایه‌گذاری در اوایل هفته گذشته کمتر احساس شد و همین امر نیز عاملی مهم در کاهش تقاضای خرید برای فلزات گرانبها،‌ مانند طلا در بازارهای جهانی بود که نتیجتا افت قیمتی طلا را نیز در پی داشت.

همچنین به گزارش خبرگزاری Reuters، تولید طلای کشور کلمبیا در فاصله زمانی ژانویه تا ماه مه سال‌جاری با رشدی برابر 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود و با 20 تن افزایش تولید به 643000 «تروی اونس» رسید. کشور کلمبیا بزرگ‌ترین تولیدکننده طلا در آمریکای جنوبی تا سال 1937 میلادی بوده است و افزایش قیمت طلا به بالای محدوده 1170 دلار، موجب ترغیب معدن‌داران این کشور به افزایش تولید طلا شده است. براساس این گزارش، کلمبیا در سال گذشته 57/1 میلیون اونس طلا تولید کرده است و توانایی این را دارد که در سال 2012، تولید طلای خود را به سه میلیون اونس نیز برساند. به دنبال انتشار این گزارش و افزایش عرضه در بازارهای جهانی، بهای طلا در اواسط هفته گذشته با افت چشمگیری همراه شد و به زیر قیمت 1160 دلار نیز رسید. در همین حال در هفته گذشته به گزارش سایت marketwatch، نرخ رشد اقتصادی آمریکا با رشدی آرام همراه است و تولید ناخالص داخلی این کشور نیز 4/2 درصد افزایش را در سه ماه دوم سال 2010 نشان می‌دهد. بر همین اساس، رویکرد سرمایه‌گذاران به فلزات گرانبها مانند طلا در هفته گذشته در بازارهای جهانی تضعیف شد و قیمت آن رو به کاهش نهاد. علاوه‌بر این در اواسط هفته گذشته بنا به گزارش Bloomberg صندوق بین‌المللی پول (IMF) نیز در گزارشی اعلام کرد که با توجه به آخرین نتایج به دست آمده از آزمون تست استرسی که از بانک‌های آمریکایی گرفته شده است، این بانک‌ها توانایی کافی برای مقابله با شوک‌های اقتصادی را نخواهند داشت و احتمالا به تزریق بسته نجات مالی به میزان 76 بیلیون دلار نیاز خواهند داشت. نتایج این آزمون آشکار ساخت که سیستم مالی آمریکا همچنان ضعیف و شکننده است. به دنبال انتشار این گزارش بهای طلا در بازارهای جهانی با افزایش همراه شد و اندکی از نزول خود را جبران کرد. اتفاقات فوق در حالی است که نزدیک بودن عید هندوها و نیز همزمانی با فصول ازدواج مسلمانان از دیگر مواردی بود که سبب افزایش تقاضا برای طلا در اواخر هفته و در نتیجه افزایش قیمت آن در بازارهای جهانی شد.


تحلیل تکنیکال طلا


با توجه به گواه‌های مشاهده شده در تحلیل تکنیکال، نیز خط روند بلندمدت طلا مشهود است،از این رو روند بلندمدت طلا صعودی است و ممکن است طلا در این بین نوساناتی نیز داشته باشد.


در هفته گذشته همان‌طور که پیش‌بینی شده بود در ابتدا طلا روندی نزولی و سپس صعودی داشت. برای هفته آینده این پیش‌بینی وجود دارد که با احتمال زیادی طلا در 3-2 روز ابتدایی این هفته روندی صعودی و سپس از اواسط هفته روندی نزولی داشته باشد. در این هفته چنانچه طلا بخواهد صعود پیدا کند، در صورت عبور کردن از سطح مقاومتی مهم 1205 دلار، احتمال اینکه قیمت آن تا مقاومت 1220 دلار نیز صعود پیدا کند نیز وجود دارد. در غیر این صورت طلا در صورت نزول با شکاندن نزدیک‌ترین خط ساپورتی خود که 1160 دلار می‌باشد، احتمالا تا خط حمایتی مهم 1140 دلار نیز افت پیدا خواهد کرد.


در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، پیش‌بینی می‌شود که روند قیمتی طلا در این هفته در ابتدا صعودی و سپس نزولی باشد؛ هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود و شواهد موجود در تکنیکال نیز از این پیش‌بینی حمایت می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

59  +    =  64