استقبال آمریکا از تعیین تاریخ مذاکرات هسته ای از سوی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات منوچهر متکی مبنی بر آمادگی ایران برای آغاز مذاکرات با 1+5 گفت: کافی است ایران تاریخ دقیق گفتگوها را تعیین کند.

فلیپ کراولی در واکنش به سخنان وزیر خارجه ایران که از آمادگی این کشور برای شرکت در گفتگو‌های هسته‌ ای خبر داده بود، گفت: تهران برای مذاکرات تاریخ مشخص کند. 

منوچهر متکی دیروز شنبه گفته بود که ماه اکتبر یا اوایل ماه نوامبر تاریخ مناسبی است که گفتگو‌های نمایندگان ایران و ۱+ ۵ برگزار شود.
 
آخرین دور مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 (چین، روسیه، آمریکا، فرانسه، و انگلیس به اضافه آلمان) در اکتبر سال گذشته میلادی در ژنو برگزار شد.
 
از سوی دیگر دیروز شنبه سخنگوی وزیر خارجه اتحادیه اروپا گفت: هیچ تاریخ رسمی درباره از سرگیری مذاکرات هسته ای ایران و قدرتهای غربی اعلام نشده است.
 
همچنین گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان جمعه گذشته گفت: آلمان معتقد است که زمان ازسرگیری مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و غرب بر سر موضوع هسته ای این کشور فرا رسیده است.  وی افزود: هم اکنون آنچه که مهم است، از سرگیری سریع مذاکرات جدی و سازنده درباره برنامه هسته ای ایران است.
 
بر اساس این گزارش ایران در ماه سپتامبر آمادگی خود را برای ازسرگیری مذاکرات درباره برنامه هسته ای خود اعلام کرد اما اظهار داشت که هرگونه مذاکره باید در چارچوب بیانیه تهران صورت گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  3