تجار کشور کالاهای درجه ۳چینی وارد می‌کنند

رییس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی دلیل افزایش واردات کالاهای چینی و توسعه تولیدات مذهبی این کشور در بازار را قانون برنامه چهارم توسعه در کشور عنوان کرد و افزود: طبق قانون برنامه چهارم توسعه در کشور محدودیتی در واردات و صادرات کالاها وجود ندارد، مگر در موارد خاص که به لحاظ شرعی ایراد داشته‌ باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مهندس جعفرصادق اسکندری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کشور چین تولید کننده 3درجه کالاست، افزود: کالاهای درجه اول که در سطح اروپا صادر می‌شوند، کالای معمولی که در سطح کشورهای در حال توسعه صادر شده و کالاهای درجه 3 را برای کشورهای درخواست کننده صادر می‌شود.

وی در ادامه گفت: متاسفانه عمده تاجرهای کشور ما به لحاظ ارزانی کالاهای در جه 3 ترجیحا از این نوع کالاها برای واردات استفاده می‌کنند.

وی در ادامه برای حل این مشکل اشاره به پیشنهاد وزیر کشور در خصوص بحث جدی مدیریت واردات و تاکید بر کیفیت کالاهای وارداتی کرد و افزود: فعالیت‌های که در این زمینه تاکنون صورت گرفته‌ نوشتن نامه‌ای به ادارات جهادکشاورزی، بهداشت، صنایع و معادن، استاندارد و گمرکات و اداراتی که مرتبط‌ به قضیه هستند برای ایجاد ممنوعیت و محدودیت در واردات بعضی از کالاها و وضع تعرفه آنان شده‌است.

وی با اشاره به بحث ایران کد، گفت: از سال گذشته این موضوع بصورت جدی در ایران به انجام‌ رسیده به ‌طوری که هرکالایی که به تولید می‌رسد و یا وارد می‌شود باید قبل از توزیع به ثبت رسد که این کالا توسط چه‌کسی و در کجا و کیفیت‌آن به چه‌اندازه است به ‌طورکل کالاهای وارداتی و تولیده شده در کشور دارای شناسنامه شود.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی در ادامه فضاسازی مدیریت بازرگانی در امور بین‌المللی را مهمترین حرکت در گسترش اقتصاد اسلامی عنوان کرد.

اسکندری گفت: اگر مدیریت بازرگانی قرآنی و اسلامی در سطح بین‌المللی گسترش یابد، بهتر می‌توان اقتصاد اسلامی را در دنیا نهادینه کرد و این اقدام نیاز به فرهنگ‌سازی و فضا‌سازی دارد.

وی گفت: اجرای این فضاسازی در سطح بین‌المللی شاید توسط نهادهای فرهنگی مشکل باشد، اما اداره بازرگانی می‌تواند در کنار صادرات و برپایی نمایشگاه‌های اقتصادی که در سطح جهانی انجام می‌دهد غرفه‌ای قرآنی و فرهنگی در کنار این نمایشگاه‌های تجاری برگزار کند و اداره بازرگانی هم می‌تواند این اقدام فرهنگی را رایگان در اختیار متولیان فرهنگی قرار دهد.

اسکندری ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی سخت‌تر و مشکل‌تر از امور اقتصادی است و باید توجه داشت که امور فرهنگی در کنار فعالیت‌های اقتصادی نتیجه می‌دهد و ما می‌توانیم فعالیت‌های قرآنی را در کنار فعالیت‌های اقتصادی رواج دهیم تا مدیریت بازرگانی اسلامی را در سطح بین‌المللی رواج دهیم.

وی افزود: ضرورت شناخت انسان اقتصادی برای این است که آن انسان اقتصادی برخی رفتارهایش که به دنبال تجارت است، در کنار رفتار تجارت و یا تولیدی این احتمال است که پول خود را به قرض‌الحسنه بدهد و کار غیرانتفاعی کند؛ در کنار این فرهنگ کشور ما به‌عنوان کشوری اسلامی می‌تواند برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی خود را با فضاسازی پیش ببرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  5