کمیته راهبردی فناوری اطلاعات بانک ملی برگزار شد

هفتاد و ششمین جلسه کمیته راهبردی فناوری اطلاعات بانک ملی ایران با حضور شرکت های مجری طرح های بانک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک نصب و راه اندازی دستگاه های ارائه دهنده خدمات نوین بانکی به مشتریان از جمله دستگاه خود دریافت، میز کار پویا، کیوسک بانکداری الکترونیک و دستگاه های خودپرداز از جمله مهمترین محورهای این جلسه بود.
در این جلسه همچنین راهکارهای اجرایی طرح های در دست اقدام بانک از جمله نصب و راه اندازی پایانه های فروش در دفاتر اسناد رسمی و دفاتر پستی و طراحی و پیاده سازی سیستم جامع ارزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بر این اساس کمیته راهبردی فناوری اطلاعات بانک ملی ایران که از مردادماه سال 86 تشکیل شده، موانع و تنگناهای پروژه را شناسایی و بررسی نموده و با برگزاری جلسات با شرکت های مجری این مشکلات و تنگناها را رفع می کند.
این کمیته که هر دو هفته یک بار تشکیل جلسه می دهد مسائلی از قبیل ایجاد شبکه پشتیبان با استفاده از خطوط زمینی، کندی پاسخگویی سیستم سیبا، سیستم ها و زیر سیستم های کارت اعتباری، اوراق مشارکت، سبا، حساب ارزی، حوالجات و …، سیستم جامع اتوماسیون اداری بانک ملی ایران، ارتباطات بین بانکی سیستم متمرکز و نصب و راه اندازی مانیتورینگ شعب را پس از بررسی و رفع موانع به مرحله انجام رسانده است.
پروژه های سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، نسخ مختلف نرم افزار تحویلداری، برقراری ارتباط از طریق شتاب، موبایل بانکینگ، پرداخت اقساط تسهیلات از طریق خودپردازها، انتقال حساب ها از سیستم غیرمتمرکز به متمرکز، استعلام و واریز لحظه ای، برآورد هزینه های نصب و راه اندازی سیستم تحویلداری شعب تحت سیستم عامل لینوکس و پروژه میزان نیز از دیگر برنامه های مطرح شده در جلسات کمیته مذکور بود.
این کمیته همچنین مسائل مربوط به هدفمندسازی یارانه ها، ایجاد و تکمیل سیستم تسهیلات در سیبا، پیاده سازی زیر سیستم پرداخت های خاص در تمامی کانال های پرداخت، مسائل مربوط به Lan – pos و pc-pos و طراحی و ایجاد زیرساخت های مخابراتی (زمینی – بیسیم و ماهواره ای ) را بررسی و به مرحله انجام رسانده است.
گفتنی است عضو هیات مدیره ناظر بر بخش فناوری اطلاعات، مدیر امور فناوری اطلاعات، رئیس اداره کل انفورماتیک و خدمات نوین، اعضای بلند پایه شرکت های سداد و خدمات انفورماتیک و معاونان اداره کل انفورماتیک و خدمات نوین بانک از جمله اعضای دائم این کمیته هستند و بر اساس نوع طرح مورد بررسی در جلسات این کمیته مسئولان ادارات مرتبط با آن طرح در جلسات حاضر خواهند شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  −    =  3