دغدغه اصلی وزیر اقتصاد

وی تاکید کرد: امروز دغدغه اصلی من نزدیک کردن و هماهنگ کردن بازار پولی، سرمایه و بیمه و در کنار آن‌ها خزانه دولت به عنوان منبع دولتی تامین‌کننده منابع مالی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر دغدغه‌های دولت برای اجرایی کردن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار کرد: یکی از این دغدغه‌ها تامین و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی بود، این دغدغه با تلاش و کوشش بانک سپه برطرف شد.

 سیدشمس‌الدین حسینی در گردهمایی مدیران ارشد بانک سپه اظهار کرد: با وجود آنکه یکی از مشکل‌ترین و پرحجم‌ترین بخش‌های اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به مرحله اجرا گذاشته شد اما سیستم بانکی با تلاش و کوشش مضاعف از این امتحان سربلند بیرون آمد و با کمترین مشکل این مرحله را پشت سر گذاشت.

وی افزود: بالغ بر 19 میلیون حساب طی این مدت ایجاد یا دسته‌بندی و بر مبنای آن پول واریز شد. در کل کشور به بهترین نحو پول‌رسانی انجام شد و حتی در دورترین نقاط نیز مشکلی به جهت پرداخت یارانه و دسترسی مردم به وجوه یارانه نداشتیم.

حسینی با بیان اینکه این تلاش و کوشش باید مستند و ماندگار شود اظهار کرد: باید از همه همکارانم در مجموعه سیستم بانکی تشکر و قدردانی کنم.

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به تلاش‌های انجام شده از سوی بانک سپه در جریان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: با وجود آنکه تمام تلاش دشمنان بر منزوی کردن این بانک قرار گرفت اما با تلاش‌های صورت گرفته توسط همکارانمان در این بانک سربلند از شرایط یاد شده بیرون آمد و بیگانگان نتوانستند این اولین بانک ایرانی را از پای در آورند.

وی با بیان اینکه بانک سپه پا برجاست و قدرتمندتر از گذشته به فعالیت خود ادامه خواهد داد افزود: یکی از دلایل اصلی باقی ماندن بانک ملی و سپه به عنوان بانک‌های دولتی کمک به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های بزرگ و اثرگذار دولت در عرصه اقتصادی است.

وی گفت: دغدغه‌های اجتماعی و حاکمیتی دولت باعث شد تا این دو بانک همچنان دولتی باقی بماند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به عملکرد اصناف و تولیدکنندگان در جریان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: همه با هم دست به دست هم دادند تا این قانون و این طرح عظیم و ملی به خوبی اجرا شود، همه ملی فکر کردند و تمام تلاش‌شان اجرای هر چه بهتر این قانون بود.

حسینی در ادامه با تاکید بر دغدغه‌های دولت برای اجرایی کردن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار کرد: یکی از این دغدغه‌ها تامین و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی بود. این دغدغه با تلاش و کوشش همکارانی در بانک سپه بر طرف شد. بانک سپه توانست در کوتاه‌ترین زمان ممکن بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را خریداری و به ذخیره‌سازی آن کمک کند که اقدام بسیار شایسته و در خور توجهی بود.

حسینی اظهار کرد: این اقدام بانک سپه خیال دولت و جامعه را راحت کرد و به جامعه اطمینان و اعتماد تزریق کرد.

وی با بیان اینکه بانک سپه چون یک بانک دولتی است باید دغدغه‌های دولتی و حاکمیتی داشته باشد افزود: قضاوت در مورد عملکرد بانک سپه و ترازهای مالی آن باید با در نظر گرفتن جمیع شرایط و موارد یاد شده باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه از هیچ کوششی برای تقویت بانک سپه کوتاهی نخواهیم کرد، گفت: هر اقدام قانونی که نیاز باشد برای افزایش سرمایه این بانک انجام خواهیم داد تا پرقدرت‌تر از گذشته بتواند در عرصه بانکی کشور حضور داشته باشد. وظیفه ما ایجاد فضای مناسب برای رقابتی منصفانه و سالم بین بانکها است.

وی گفت: انگیزه‌های ملی، دینی و کاری باید مجموعه بانک سپه را به مجموعه‌ای اثرگذار و قدرتمند همچون گذشته در عرصه اقتصادی تبدیل کند.

وی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را فرصتی مناسب برای سیستم بانکی عنوان کرد و گفت: منابع تزریق شده به جامعه در قالب قانون هدفمند کردن یارانه تماما از کانال بانک‌ها خواهد بود و این یک فرصت خوب برای بهره‌مندی از شرایط یاد شده است. شبکه بانکی باید با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به جذب این منابع اقدام کند و زمینه ایجاد اشتغال و فعالیت مولد را فراهم کند.

حسینی گفت: امروز تمام تلاش دولت بر آن است تا با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها رفتار مردم بهره‌ورتر و حرفه‌ای تر شود.

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در زمینه کمک به صنعت اظهار کرد: تلاش‌های خوبی در این ارتباط خصوصا از سوی بانک سپه صورت گرفته بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه بانک سپه با وزارت صنایع گفت: این تلاش‌ها برای حمایت از بخش مولد جای تقدیر و تشکر دارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صندوق توسعه ملی اظهار کرد: طبق قانون و اساس‌نامه این صندوق که در حال نهایی شدن است کل 10 میلیارد دلار موجودی این صندوق از کانال بانک‌ها به جامعه و واحدهای صنعتی تزریق خواهد شد.

وی افزود: سیستم بانکی باید از هم اکنون برای بهره‌مندی درست از این منابع برنامه‌ریزی کند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه باید در شیوه تجهیز منابع تنوع ایجاد کرد گفت: باید برای این موضوع فکر کرده و راه کار پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: امروز دغدغه اصلی من نزدیک کردن و هماهنگ کردن بازار پولی، سرمایه و بیمه و در کنار آن‌ها خزانه دولت به عنوان منبع دولتی تامین‌کننده منابع مالی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄    =  10