سقوط اروپا به قعر جدول سرمایه گذاری در فناوری

گزارش موسسه اووم منتشر شد:

براساس تحقیق جدید موسسه اووم سرمایه گذاری فناوری خرد بانکها در 5 سال آینده 24 درصدافزایش یافته وبه 132 میلیارد دلار خواهد رسید. اما در این رتبه بندی با وجود آنکه اروپا دومین بازار بزرگ سرمایه گذاری در این زمینه است پایین ترین میزان سرمایه گذاری به این منطقه تعلق داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکاین موسسه تحقیقاتی معتقد است که سرمایه گذاری از نیاز برای رشد سود و بهبود اعتماد مشتری قدرت می گیرد. همین ام به رشد سریع سرمایه گذاری آنلاین و خدمات موبایل بانک، به کارگیری فناوری پیشرفته در شعب بانکها ( در بازارهای نوظهور) و گشایش کانالهای جدید در این زمینه کمک می کند.


آمار اووم نشان می دهد که سرمایه گذاری بین المللی در بخش فناوری بانکها  برای اینترنت بانکینگ تا سال 2015، 33 درصد رشد خواهد کرد و به 9.7 میلیارد دلار خواهد رسید. یاروسلو ناپیک تحلیلگر ارشد این موسسه گفت: هم اکنون توجه همه روی پایها های خدمات آنلاین و گسترش آنها به موبایل و آی پد هاست که این امر مدیون توانایی آنها برای ارائه خدمات به مشتری با سرعت زیاد و هزینه های کم است. به علاوه فناوریهایی که خدمت خرید و فروش هوشمند را برای مشتری فراهم می کنند در آینده بسیار محبوب خواهند شد.

به گفته ناپیک حمایتهای قانونی روزافزون نیز برای خدمات فناوری که هزینه ها را کاهش می دهند مانند مدیریت داده ها، تجارت هوشمند و تحلیل بازار سرمایه گذرای را افزایش میدهند. سرمایه گذاری در اجزای مختلف فناوریهای  مخصوص مانند مدیریت خطر، برنامه های ضد کلاهبرداری بریا عملکرد بهتر مدیریتی نیز تا سال 2015 با رشدی 30 درصدی به 7.2 میلیارد دلار بالغ خواهد شد.

در حوزه بازارهای نوظهور نیز این رشد دیده می شود. در اقیانوسیه تا 2015 ،‌49 درصد افزایش یافته و به 12.7میلیارد دلار می رسد و در حوزه خاورمیانه و آفریقا نیز رشد 36 درصدی مشاهده می شود که میزان سرمایه گذاری را به 5.5 میلیارد دلار خواهد رساند.


افزایش سرمایه گذاری در بخش فناوریهای مربوط شعب بانکها یکی از دلایل اصلی چنین رشدی در بازارهای نوظهور خواهد بود. این حوزه در بخش بین المللی 28 درصد رشد کرده و سرمایه آن بالغ بر 18.6 میلیارد دلار خواهد شد. شعب جدید در بازارهایی که ساختار بازتری دارند گشوده خواهد شد و این امر نیز نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است.


با آنکه اروپا دومین بازار بزرگ جهان از لحاظ هزینه و سرمایه گذاری است ،اما  میزان سرمایه گذاری آن تا 2015 میلادی فقط43 میلیارد دلار خواهدبود که این امر حاکی از رشدی 19 درصدی است. همین موضوع اروپا را به آخرین رتبه در جدول رانده است.

 (اووم یکی از موسسات برتر رتبه بندی و ارایه خدمات مشاوره  در زمینه فناوری به بانکها و موسسات مالی است).

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

39  −  38  =