تراکنش های کوچک هم رصد می شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی، از رصد کردن تراکنش های کوچک برای مبارزه با پولشویی خبر داد و گفت: این امر تنها در چند کشور منطقه انجام می شود زیرا زیر ساخت های آن در تمام کشور ها وجود ندارد.به گزارش بینا،سید شمس الدین

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حسینی بررسی اقدامات و دستاوردهای مبارزه با پولشویی افزود: همچنین زیر ساخت هایی نظیر کد ملی نیز در این راستا در کشور ایجاد شده است.


وی اظهار داشت: نقشه راهی برای مبارزه با پولشویی طراحی شده تا بر اساس آن بتوان برنامه های موجود در این راستا را عملیاتی کرد.


وزیر اقتصادی و دارایی گفت: ایران به دلیل حسن نیت خود برای ارایه گزارش اقدامات مبارزه با پولشویی به جامعه بین المللی پیشقدم شده و این در حالی است که NGO هایی بدون توجه به اقدامات انجام شده در ایران، آنها را پنهان و لاپوشانی می کنند.


وی ادامه داد: این امر سبب می شود تا برخی از کشورها از برنامه تحریم استفاده کنند و مجاری رسمی که ایران در سالهای متمادی با آنها ارتباط داشته را مسدود کند تا ما به اجبار وارد مجاری غیر رسمی شویم و با ر دیگر انگشت اتهام پولشویی به طرف ما برگردد.


حسینی با اشاره به تدوین و ابلاغ قانون مبارزه با پولشویی در سه سال گذشته اظهار داشت: مقررات و مصوبات کمک مناسبی برای جلوگیری از پولشویی در کشور است.


به گفته وی، اقدامات مناسب و مفیدی در راستای ایجاد زیر ساخت های فنی و اطلاعاتی د ر حوزه مبارزه با پولشویی فراهم شده است.
وزیر اقتصادی و دارایی گفت: ایران نمی تواند در امر مبارزه بلا قاچاق پیشرفتی داشته باشد جز اینکه در جریان مبارزه با پولشویی نیز اقداماتی انجام دهد و بر همین اساس، ارتباط نزدیکی با دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل داریم.
وی در پایان، خواستار تصویب لایحه مبارزه با تامین مالی تروریست شد و گفت : باید همگام با دنیا ، اقدامات لازم در این زمینه نیز انجام شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  ⁄  11  =