بانک پاسارگاد به زودی بورسی می شود

بانک پاسارگاد با توجه به اینکه صورت مالی و عملیات مالی مثبتی را به سازمان بورس ارایه کرده است ، به زودی وارد بورس خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک صالح آبادی مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این مطلب گفت: قبلاً نظر سازمان بر این بود که این بانک ابتدا در فرا بورس و بعد از آن وارد بورس شود.


صالح آبادی ادامه داد: در ابتدا این بانک باید صورت مالی خوبی ارائه دهد که انجام داده است و با توجه به عملیات مالی مثبت وارد بورس خواهد شد.


صالح آبادی پیرامون ایجاد بورس نفت و آینده آن گفت: بورس نفت می تواند نقطه عطفی در تاریخ اقتصاد ایران باشد و با توجه به اینکه ما جزء یکی از مهمترین کشورهای تولید کننده و صادر کننده نفت در دنیا هستیم، متأسفانه تا بحال از بازارهای مالی  نفت بی بهره بودیم. بنابراین باید بتوانیم بازارهای مالی را نیز مانند تولید نفت تقویت کنیم. وی افزود: ما در چهار ابزار فیزیک نفت(عرضه نفت در بورس)،  اوراق سلف موازی به عنوان یک ابزار مالی در حوزه نفت، اوراق اختیار معامله و اوراق آتی نفت تعریف کرده ایم.


وی در خاتمه خاطر نشان کرد: در صورتی که وزارت نفت به خصوص شرکت ملی نفت ایران همکاری های لازم را با سازمان بورس داشته باشد، بدون تردید، در آینده نه چندان دور بازار نفت در بورس به یکی از بازاهای بزرگ نفت در دنیا تبدیل خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  −    =  92