پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن به مرفهان تکذیب شد

از سوی بانک مسکن؛

پس از آنکه بانک ملی اعلام کرد برنامه ای برای پرداخت وام 100 میلیون تومانی خرید مسکن اقشار مرفه ندارد بانک مسکن نیز پرداخت تسهیلات 100 میلیون تومانی اقشار مرفه را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک روابط عمومی بانک مسکن اخبار ذکر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر قبول تعهد پرداخت تسهیلات به انبوه‌سازان تا سقف 100 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی با نرخ سود 18 تا 20 درصد از سوی بانک مسکن، را تائید نکرده است واعلام کرد:  بانک مسکن بر اساس مفاد تعهدنامه تنها به پرداخت تسهیلات ساخت تا سقف مصوب و طبق ضوابط و مقررات جاری بانک به انبوه‌سازان متعهد شده است.

بانک مسکن اعلام کرد که بر اساس تفاهم‌نامه فی‌مابین بانک مسکن و کانون سراسری انجمن‌های صنفی و کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران، این بانک نسبت به ارایه خدمات مطلوب بانکی و با شرایط مناسب به مجموعه انبوه‌سازان عضو انجمن‌های سراسر کشور بر اساس ضوابط و مقررات جاری بانک اقدام می‌کند.

بر اساس این گزارش، اعطای انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی برای تامین نیازهای مالی انبوه‌سازان از قبیل تامین اجرای طرح های مسکونی، عمرانی، تولیدی، تجاری، خدماتی سرمایه در گردش، خرید مواد اولیه، خرید ماشین‌آلات و غیره، صدور ال سی داخلی، خرید دین متناسب با گردش حساب آنها طبق ضوابط و مقررات جاری بانک از دیگر تعهدات بانک مسکن در این تفاهم نامه است.

فرهاد رهبر، رییس کانون سراسری انبوه سازان  پیش از این از اجرایی شدن تسهیلات 50 و 100 میلیونی تومانی برای ساخت مسکن اقشار مرفه در 6 ماهه دوم سال خبر داد و گفت: به تازگی بانک ها هم برای انعقاد چنین تفاهم نامه‌ای با انبوه سازان ابراز تمایل کرده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =