بانک رفاه به ارائه خدمات متمایز می اندیشد

در 51 امین سال تاسیس

بانک رفاه در تاریخ 27/5/1339 تشکیل و به ثبت رسید و عملیات خود را از ششم فروردین 1340 با افتتاح شعبه مرکزی در تهران و شعبه اصفهان آغاز کرد واکنون در 51 سالگی با حدود یک هزار و هفتاد شعبه در سارسر کشور ماموریتهای مهمی را در راستای خدمات رسانی به کارگران بر عهده داد.شعار این بانک ارائه خدمات متمایز است.

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بانک رفاه در اجرای تبصره ماده 39 قانون بودجه سال 1338 کشور و ماده 38 سازمان بیمه های اجتماعی به منظور سرمایه گذاری و بهره برداری از وجوه بیمه کارگران با هدف کمک به تامین رفاه و ایجاد تسهیلات لازم برای رفع نیازمندیهای طبقه کارگر در تاریخ 27/5/1339 تشکیل و به ثبت رسید و عملیات خود را از ششم فروردین 1340 با افتتاح شعبه مرکزی در تهران و شعبه اصفهان آغاز کرد.

سرمایه اولیه این بانک چهار صد میلیون ریال و از سوی سازمان تامین اجتماعی تامین شد. بانک رفاه یک بانک تجاری شناخته شده و با بیش از چهار دهه تجربه در ارائه خدمات بانکی ، بهره مندی  از 10802 نیروی انسانی و در اختیار داشتن 1070 شعبه فعال در سراسر کشور ، می کوشد از طریق ارائه  مطلوب انواع خدمات بانکی ، رضایت عموم اقشار جامعه را تامین نماید. این بانک علاوه برماموریت مهم خود در بانک خدمات  دهنده به سازمان تامین اجتماعی بانک عامل طرح میزان نیز هست.

 
چشم انداز و ماموریت ها


بانک رفاه در چشم انداز 1400 ، خود را بانکی می‌بیند که نماد ارائه خدمات متمایز در بین بانک های کشور است. در نتیجه ماموریت کارکنان این بانک ارائه خدمات مالی روزآمد به جامعه تدوین شده است.

 ارزشهای پنج گانه

همچنین برای تحقق چشم انداز و همچنین انجام ماموریت محوله ارزشهای پنج گانه زیر سرلوحه فعالیت های مسولان و کارکنان بانک قرار گرفته است:حفظ کرامت انسانی، مشتری مداری، نوآوری و خلاقیت، و بهبود مستمر


موفقیت های بانک
بانک رفاه در سایه تلاش های مسئولان و کارکنان خود توانسته افتخارات قابل توجهی در عرصه بانکی کسب کند که برخی از این دستاوردها به شرح زیر است:


EFQM
بانک رفاه به عنوان اولین سازمان ایرانی موفق شد در سال 1386 پس از یکسال تلاش مستمر و انجام فعالیتهای مقدماتی، گواهینامه تعهد به تعالی را از بنیاد مدیریت کیفیت اروپا EFQM کسب نماید . این گواهینامه ویژه سازمانهایی است که حرکت به سمت تعالی را آغاز کرده اند و دریافت آن توسط بانک رفاه آغازگر جنبش سرآمدی در نظام بانکی است. گفتنی است بانک رفاه در سال 1387 و طی سالجاری گامهای اساسی را برای دستیابی به گواهینامه اشتهار به تعالی از بنیاد مذکور (سطح مهم) آغاز کرده است

  ISO9001-2000
 بانک رفاه موفق شد در سال  1380 گواهینامه ISO9001-2000 را از شرکت DQS آلمان دریافت کند.در راستای ممیزیهای مراقبتی سیستم مدیریت کیفیت و بر طبق گزارش تیم ممیزی از شرکت DQS، اعتبار گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت براساس استاندارد 2000-9001 ISO ،  بمدت یک سال دیگر تمدید شد


  نشان بین المللی ستاره کیفیت
بانک رفاه در سال 1388 توسط مؤسسه وزیننBIDD بر مبنای مدلل BIDQC100TQM بر اساس شاخصهائی چون کیفیت محوری ، مشتری مداری ، رضایت شغلی ، ارزیابی اثربخشی سیستم‌ها و… مورد ارزیابی قرار گرفت و موفق به کسب جایزه بین المللی ستاره کیفیت گردید.بر اساس شاخصهائی چون کیفیت محوری ، مشتری مداری ، رضایت شغلی ، ارزیابی اثربخشی سیستم‌ها و… مورد ارزیابی قرار گرفت و موفق به کسب جایزه بین المللی ستاره کیفیت گردید.

نشان پلاتینیوم و الماس بر اساس مدل QC100
بانک رفاه در راستای ارتقاء کیفیت فعالیتهای خود در زمینه حرکت به سمت تعالی و سرآمدی سازمانی، افزایش میزان رضایتمندی مشتریان و ترویج فرهنگ مشارکتی و کار تیمی توانست جوایز سطوح عالی موسسه بین المللی BID شامل جوایز پلاتینیوم و الماس را بر اساس مدل QC100 مدیریت کیفیت دریافت کند. 

ISO 9001-2008
بانک رفاه پس از انقضاء گواهینامه 2000 : 9001 ISO که به عنوان اولین بانک در سطح خاورمیانه موفق به دریافت آن شده بود، موفق به دریافت گواهینامه 2008 : 9001 ISO از شرکت tuv nord آلمان برای تمامی فعالیت ها و خدمات خود گردید.


موفقیت ها در عرصه داخلی
بانک رفاه  همچنین موفق شده بر اساس اعلام کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در سومین اجلاس پیاپی کمیسیون مذکور ، فاقد هرگونه شکایت باشد.


همچنین این بانک در سال 1387 موفق شد برای پنجمین سال پیاپی بر اساس طرح سنجش میزان رضایت مندی مراجعان از نحوه ارائه خدمات دستگاههای عمومی و دولتی که توسط معاونت رئیس جمهوری انجام شد در گروه بانکها رتبه برتر را از آن خود کرد.


 در همین حال بانک رفاه بر اساس اعلام بانک مرکزی به دلیل آنچه مدیریت صحیح نقدینگی و انجام عملیات بانکی شایسته بدون اتکا به منابع مالی بانک مرکزی عنوان شد ، مورد تقدیر قرار گرفت.
روابط عمومی بانک نیز در دومین جشنواره روابط عمومی های وزارت امور اقتصاد و دارایی با کسب دو عنوان نخست در بخش های کار برنامه ای و فنون روابط عمومی ، برترین روابط عمومی سازمانهای تابعه وزارتخانه در سال 1387 شناخته شد.

 
  هیات مدیره،پرسنل و شعب

ترکیب برخی از اعضای هیات مدیره این بانک نیز عبارتند از : سید ضیا ایمانی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره، و جعفر صفایی مزید ، محمد جواد محقق نیا و حمید رضا معبودی  نیز سه عضو دیگر هیات مدیره فعلی بانک هستند.
همچنین بانک رفاه در پایان تیر 90 دارای حدود 11 هزار پرسنل نیروی انسانی و 1070 شعبه بوده است.

در درگاه الکترونیک درباره بانک آمده است: بانک رفاه  با برخورداری از اعتماد مردم و توانمندی بالای سرمایه انسانی خود ، در اجرای سیاست های کلان اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بخش صادرات کالاهای غیر نفتی و تولیدات صنعتی و کشاورزی ، خدمات ارزشمندی را صادر کنندگان کشور ارائه می‌دهد. بانک رفاه از نظر بانک های معتبر بین المللی، به عنوان یکی از خوشنام ترین بانک های تجاری با داشتن کارگزاران منتخب از بانک های تراز اول دنیا ، نیازهای مشتریان خود در عملیات بانکی بین المللی را مرتفع می سازد.
 
 

ترکیب نیروی انسانی از لحاظ جنسیت در پایان تیر ماه 1390

جنسیت

تعداد کارکنان

زن

2043

مرد

8759

جمع

10802

 

 

ترکیب نیروی انسانی بانک از لحاظ تحصیلات در پایان تیر ماه 1390

تعداد کارکنان

تحصیلات

440

زیر دیپلم

3335

دیپلم

2099

فوق دیپلم

4631

 لیسانس

296

فوق لیسانس

1

دکتر

 
 

 تعداد واحدهای بانک در سال 1390

تعداد واحدهای صف

ادارات امور شعب

 ادارات مرکزی

مدیریت امور

1070

35

26

7

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  9  =