دومین صکوک ماهان یک روزه به فروش رفت

مدیرعامل فرابورس ایران از فروش صکوک اجاره هواپیمایی ماهان به میزان 914.2 میلیارد ریال خبر داد و گفت: در حالیکه مهلت پذیره نویسی این اوراق پنج روز تعیین شده بود همه اوراق در نخستین روز به فروش رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مصطفی امید قائمی افزود : شرکت هواپیمایی ماهان امروز دومین مجموعه اوراق صکوک اجاره برای خرید4 فروند هواپیمای ایرباس به قیمت اسمی هر ورقه یک میلیون ریال منتشر کرد که این اوراق در نخستین روز این پذیره نویسی در بازار ابزار های نوین مالی به فروش رسید.

 وی در باره سقف خرید اوراق برای سرمایه گذاران گفت:برای هر کد معاملاتی حداکثر 50 میلیارد ریال و هر کارگزاری تا سقف 20 هزار ورقه با کد اوراق در نظر گرفته شده بود. رضا نمک شناس معاون مالی و اداری شرکت هواپیمایی ماهان نرخ 17 درصد روزشمار، 4 ساله، پرداخت های سود سه ماه یک بار و قابلیت بازخرید بدون نرخ جریمه و نقدشوندگی را از مهم ترین ویژگی های اوراق اجاره این شرکت اعلام کرد. صکوک به معنی اوراق قرضه اسلامی است.

گفتنی است بانک ملت، اصل و سود 914 میلیارد و 250 میلیون ریال اوراق صکوک اجاره شرکت هواپیمایی ماهان را تضمین می کند.


این اوراق با هدف تامین مالی و نقدینگی برای خرید پنج فروند هواپیمای A300-600 منتشر شد که نوع آن، اجاره به شرط تملیک با دوره اجاره چهارساله و مقاطع پرداخت سه ماهه خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  12