۸۸% میلیونر های جدید جهان از آسیا

بانک جولیوس بائر سوئیس در گزارشی نوشت؛ آسیا تا سال 2015، یک میلیون و660 هزار میلیونر به جمع میلیونرهای جهان اضافه می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به گزارش خبرگزاری رویترز، بر این اساس تعداد میلیونرهای جهان تا سال 2015 به 2 میلیون و 820 هزار نفر افزایش می یابد.
باید توجه داشت که این پیش بینی باور نکردنی است که از این میان بیشتر از 50% آسیایی باشند و اگر این پیش بینی توسط یک نهاد آسیایی صورت گرفته بود پذیرش آن بسیار دور از ذهن می نمود.


این بانک سوئیسی پیش بینی کرد ثروت افرادی که یک میلیون دلار یا بیشتر دارایی های قابل سرمایه گذاری دارند تا سال 2015 تقریبا سه برابر می شود.


این یعنی هم اکنون تعداد میلیونر های جهان نزدیک به نهصد و چهل هزار نفر است و اگر قرار است از  تعداد 1 میلیون و 880 هزار لازم برای سه برابر شدن تا 2115 (رسیدن به سقف 2 میلیون و 820 هزار) عددی برابر 1 میلیون و 660 هزار آن توسط آسیا تامین شود؛ پس اروپایی ها و آمریکایی ها در افزایش تعداد میلیونر های جهان در 5 سال آینده تقریبا نقشی نخواهند داشت زیرا سهم آنها چیزی در حدود 220 هزار نفر خواهد بود که در قیاس با سهم آسیا بسایر ناچیز است.
طبق محاسبه آماری از این پیش بینی بانک سوییسی آسیا 88% از کل میلیونر های جدید در 5 سال آینده جهان را تامین خواهد نمود.

چرا آسیا تامین کننده بیش از 88% میلیونر های جدید جهان است؟


البته این مساله باور نکردنی از دو منظر قابل تحلیل و توجیه است :


اول اینکه: کشور های غربی هم اکنون مراحل تکامل یافته رشد سرمایه داری خود را طی می کنند و از مرحله شکل گیری سرمایه داری های کلان ملی و حتی ایجاد کارتلهای بزرگ بین المللی نیز عبور کرده اند و در چنین مرحله ای که از مراحل آخر در رشد اقتصاد سرمایه داری  است دیگر فضا برای رشد و شکل گیری میلیونر های جدید باز نیست و این الزاما به معنی عدم رشد اقتصادی نخواهد بود بلکه رشد اقتصادی وجود دارد بلکه می تواند رشد بالایی هم باشد اما در بستر کارتل های موجود توزیع می شود زیرا آنها قبلا به توافقی در تقسیم حوزه های تجاری و تولیدی رسیده اند و نیازی به شکل گیری شرکتهای جدید نیست.


و از این روست که تعداد میلیونر های جدید کمتری در این کشور شکل می گیرد.
در حقیقت با افزایش ثروت در این کشور ها بر تعداد ثروتمندان افزوده نمی شود بلکه بر ثروت ثروتمندان قبلی افزوده می گردد.


در صورتی که کشور هایی آسیایی مراحل نخست رشد سرمایه داری خود را سپری می کنند و در این مرحله هنوز انحصارات اقتصادی توسط شرکتهای بزرگ ملی یل بین المللی ایجاد نشده و با شرایط خوب رشد اقتصادی که دارند طبیعی است که روز به روز  بر تعداد شرکتهای بزرگ و میلیونر ها افزوده شود.


دوم اینکه: علاوه بر مساله اول که دلیل اصلی این اتفاق است اصولا در مراحل نهایی تکامل سرمایه داری به دلیل وجود همین انحصارات و کمتر بودن انگیزه مولتی میلیاردر ها برای گسترش تجارت ها و تولید های نوین به دلیل اطمینان از تداوم سود های انحصاری موجود رشد اقتصادی کم می شود کما اینکه این روز ها در تمام کشور های صنعتی بزرگ بحث بحران و رکود اقتصادی و نرخ هایی بسیار پایین رشد (زیر یک درصد ) دیده می شود و استثنایی هم ندارد حتی ژاپن که یک کشور آسیایی است اما مدت زمان زیادی از رشد اقتصاد سرمایه داری آن می گذرد سالهاست نرخ رشد بالای یک درصد را به چشم ندیده و دقیقا با مشکلات کشور های صنعتی دست و پنجه نرم می کند.


این در حالی است که کشور های آسیایی به دلیل قرار داشتن در مراحل اولیه از نرخ رشد های بسیار بالایی مانند نرخ بیش از ده درصد در چین و هند برخورداند و در چنین فضایی طبیعی است که رونق کسب و کار بر تعداد میلیونر ها روز به روز می افزاید.

چین و هند زادگاه بیش از نیم ثروتمندان جدید جهان
در این گزارش آمده است چین به تنهایی میزبان حدود نیمی از میلیونرهای آسیاست که در مجموع 8 تریلیون و800 میلیارد دلار دارایی دارند.


این گزارش می افزاید پرجمعیت ترین کشور جهان،چین 502 هزار میلیونر دارد (بیش از نصف تعداد میلیونر های جهان) که مجموع سرمایه گذاری آنها در دارایی های قابل سرمایه گذاری 2 تریلیون و 600 میلیارد دلار است.


در گزارش بانک جولیوس بائر آمده است تعداد میلیونرهای هند تا سال 2015 بیش از 2 برابر خواهد شد و اندونزی نیز در این مقوله با بیشترین رشد مواجه می شود. این کشور در پنج سال آینده شاهد افزایش بیش از 25 درصدی تعداد میلیونرهای خود خواهد بود.


در این گزارش آمده است چین و هند در مجموع در 40 درصد از رشد اقتصادی جهان در سال 2011 و 2012 سهیم هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  +    =  74