خارجی‌های فوتبال ایران پول می‌گیرند و می‌خندند

سرمربی تیم فوتبال مس سرچشمه با انتقاد از وضعیتی که بر فوتبال باشگاهی ایران حاکم است، گفت: برخی مربیان خارجی با گرفتن پول‌های کلان نه تنها کمکی به فوتبال ایران نمی کنند بلکه زمانی که قصد ترک کشورمان را دارند به فوتبال ایران می‌خندند!

اصغر شرفی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان مطلب فوق افزود: وقفه‌ای که در برگزاری رقابت‌های لیگ برتر پیش آمده برای ما فرصت خوبی است که روی بازیکنان تیم بیشتر کارکرده و به انسجام تیمی مطلوبی برسیم، چرا که در تیم مس سرچشمه به غیر از دو بازیکن بقیه تجربه بازی در لیگ برتر را ندارند.

وی افزود: پیش از شروع فصل، تیم مس سرچشمه باید پنج یا شش بازی تدارکاتی را انجام می داد اما متاسفانه به دلیل کمبود زمان این امر محقق نشد، البته من به دنبال بهانه جویی نیستم چون مرد مبارزه و روزهای سخت هستم. در نیم فصل بنا به نیاز تیم که سه سهمیه خالی بازیکن داریم استفاده کرده و دو بازیکن را نیز کنار می گذاریم.

سرمربی تیم فوتبال مس سرچشمه خاطرنشان کرد: البته در بعضی از بازی‌ها نحوه قضاوت داور نیز تاثیرگذار بود، مانند بازی ما مقابل تیم شهرداری تبریز که داور این بازی در خانه سر تیم ما را برید.

شرفی تاکید کرد: متاسفانه در فوتبال ما یکسری مسائل وجود دارد که بازیکن و مربی را مجبور می کنند تا منشوری شوند. به عنوان مثال در مورد خودم فصل گذشته اگر با یکی از مسئولان تیم فوتبال ایرانجوان مشکل پیدا نمی کردم، تیم ما شانس زیادی برای صعود به رقابت‌های لیگ برتر داشت. با این وجود من در ایرانجوان سه بازیکن خارجی به لیگ ایران معرفی کردم، "فونیکه سی" و یک مدافع و یک هافبک با کیفیت که در حال حاضر جزو بهترین‌های تیم‌شان هستند.

وی با اشاره به اینکه هنوز از  باشگاه ایرانجوان حق و حقوق فصل گذشته خود را نگرفته است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در لیگ فوتبال ایران مربیانی هستند که علاوه بر اینکه خودشان قراردادهای سنگینی می بندند، به همراه خود دو یا سه بازیکنان خارجی را می آورند که قیمت‌های خیلی پایینی دارند اما باشگاه خود را به طریقی مجبور می کنند تا با این بازیکن قرارداد 200 یا 300 میلیون تومانی ببندد و از این قراردادها نیز پول زیادی به جیب می زنند. نکته جالب این است که همان مربی این بازیکن خارجی را در فهرست 18 نفره تیم هم قرار نمی دهد.

سرمربی تیم فوتبال مس سرچشمه خاطرنشان کرد: بنابراین وقتی که برخی از مربیان یا بازیکنان ایرانی که قراردادشان 70 یا 80 میلیون است این شرایط را می بینند، ناخودآگاه خود را در این جو آلوده عقب افتاده دانسته و برای بدست آوردن پول بیشتر حتی حاضر به تبانی با تیم‌های مختلف نیز می شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه عمق فاجعه زمانی اتفاق می افتد که این کارها را برخی مربیان خارجی انجام می دهند که پیش ازحضور در ایران، چنین قراردادها و شرایط مالی را حتی در خواب هم نمی دیدند. آنها با پول‌های سنگینی که گرفته‌اند زمانی که قصد ترک ایران را دارند به فوتبال ما می خندند. 

شرفی عنوان کرد: سازمان لیگ باید به شکل حرفه‌ای و سختگیرانه، کمیته‌ای را در این خصوص تشکیل دهد که متشکل از افراد خوشنام و فنی مورد تایید جامعه فوتبال باشد تا آنها نیز با دقت و وسواس بیشتری اجازه فعالیت به مربیان و بازیکنان خارجی در لیگ ایران را بدهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما نیز در تیم مس سرچشمه سه بازیکن خارجی داریم که کیفیت آنها در حد و یا حتی پایین‌تر از بازیکنان معمولی ایرانی است و من در همان هفته اول یکی از آنها را رد کردم. به نظر من چنین بازیکنانی باید پول بدهند تا در لیگ ایران باز کنند نه اینکه پول زیادی هم بگیرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =